Alex Bowman King of Hearts NASCAR w Las Vegas

W Las Vegas kierowca Chevroleta 48 firmy Hendrick Motorsports zapewnił swojemu zespołowi drugie zwycięstwo w sezonie.

opublikowany 07/03/2022 à 01:32

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Alex Bowman King of Hearts NASCAR w Las Vegas

Alex Bowman lakierowany w Vegas © Nascar/Getty

Trzecia runda rozgrywana w 2022 r. na owalnym torze w Las Vegas była szczególnie ważna, ponieważ w sezonie przeważa ten format toru o długości 1,5 mili (2,4 km). Dobra wiadomość na resztę mistrzostw – choć Chevrolet Hendrick Motorsports odniósł drugie zwycięstwo z rzędu – jest taka, że ​​żadna marka ani zespół tak naprawdę się nie wyróżniał.

Nowy przyjazd w ramach dogrywki © Dylan Buell/Getty Images)

Z całym szacunkiem dla kierowców, którzy wyróżnili się od początku sezonu, w tym rewelacji Austina Cindrica, runda w Las Vegas potwierdza, że ​​Next Gen pozostaje tegoroczną gwiazdą. Model z sukcesem wszedł na scenę, oferując nam konkurencyjne wyścigi i przywracając dobrą rolę kierowcom zmuszonym do udoskonalenia prowadzenia za kierownicą tych samochodów, które są znacznie bardziej wrażliwe na zakłócenia aerodynamiczne niż te poprzednich generacji.

Żyj w Las Vegas!!! © Meg Oliphant/Getty Images

Po stronie Hendrick Motorsports sygnalizowaliśmy koniec przerwy po rundzie Fontany. 100% zwycięstwo Kyle'a Larsona w Kalifornii nie pozwoliło nam zapomnieć wydarzeń wyścigowych, w szczególności tej sekwencji na 21 okrążeń przed końcem, w której Larson mężnie zmiażdżył Chase'a Elliotta, podczas gdy Alex Bowman uderzył w ścianę. Sezon jest długi, ale zespół nie może sobie pozwolić na głupią utratę dużych punktów, gdy widzimy, że pierwszą dziesiątkę kierowców w klasyfikacji generalnej na początku tej rundy w Las Vegas dzieliło zaledwie 21 jednostek.

W kwalifikacjach Christopher Bell potwierdził wszystkie dobre rzeczy, jakie ludzie o nim myśleli, podpisując swoje pierwsze w karierze pole position. Pamiętajmy jednak, że przyszedł czas na zabłyśnięcie kierowcy Joe Gibbs Racing, który po katastrofalnym początku sezonu na starcie 267 okrążeń wyścigu zajmował ostatnie miejsce w rankingach! Prowadząc przez pierwsze 30 okrążeń, potwierdził swoje dobre intencje, a dobre 10. miejsce wynagrodzi jego wysiłki.

Wzloty i upadki Christophera Bella © Dylan Buell/Getty Images

Startując z 37. i ostatniej pozycji po zmianie podwozia spowodowanej gwałtownym wypadkiem podczas treningów, Kyle Busch dobrze rozpoczął wyścig, wracając do czołowej 20. przed żółtą flagą na 30. okrążeniu. 13 okrążeń później uniknął zmartwionych Austina Dillona i Justina Haleya, aby kontynuować wyścig i ukończyć pierwszy segment w pierwszej dziesiątce.

Kyle Larson rozpoczął swój fantastyczny sezon w 2021 r., naznaczony 10 zwycięstwami na tym owalu. Był zatem jednym z głównych faworytów na starcie, podobnie jak Denny Hamlin, zwycięzca drugiego w tym roku wyścigu rozgrywanego na pustyni w Nevadzie, który przejął kontrolę nad wyścigiem na 50. okrążeniu. Dominujący na torze Fontana Tyler Reddick spowodował neutralizację na 65. okrążeniu i ostatnią salwę tankowania przed końcem szczególnie niepewnego pierwszego segmentu, który wygrał Alex Bowman.

Ryan Blaney musiał się poddać po zderzeniu z Bradem Keselowskim i Chase Briscoe, po pewnych napięciach na torze z Kylem Buschem, w niezamierzony sposób ożywił drugi segment, biorąc udział w kilku incydentach, które zmusiły go do poddania się po zauważalnym wyeliminowaniu Daniela Suareza. W połowie wyścigu doszło już do 8 neutralizacji przed dziewiątą, spowodowaną utratą kontroli przez opiekuna pole position Christophera Bella.

Brad Keselowski i Ryan Blaney neutralizują się nawzajem © Dylan Buell/Getty Images)

Le deuxième segment revenait finalement à Ross Chastain très en vue depuis le début de l’épreuve à la surprise générale. Derrière le pilote de la petite équipe Trackhouse Racing, Elliott, Larson et Byron offraient un joli tir groupé à la Hendrick Motorsports devant deux Toyota Joe Gibbs de Kyle Busch et Martin Truex Jr. et deux Ford de Joey Logano et Kevin Harvick. Un bel équilibre des forces prometteur à l’entame du sprint final !

Co zaskakujące, koniec wyścigu okazał się mądrzejszy. Jeśli wielu kierowców miało uderzyć w ścianę, tylko Denny Hamlin, ofiara problemu technicznego, i Erik Jones, ofiara własnego entuzjazmu, spowodowali żółte flagi, z czego ostatnia na 267. okrążeniu. Podobnie jak w Fontanie, decyzja musiała zostać podjęta w dogrywce, a trio Hendricka składające się z Larsona, Bowmana i Byrona prowadziło przed Kylem Buschem. Kierowcy Chevroleta jako jedyni zdecydowali się na zmianę tylko dwóch opon, natomiast Busch wybrał 4 nowe opony.

Bliskie wyścigi w Nevadzie © Meg Oliphant/Getty Images)

Jeśli Byron szybko tracił kilka długości, Kyle Busch do ostatnich metrów wyścigu liczył na szczęście, ale musiał ukłonić się Rossowi Chastainowi, który wrócił i ukradł mu trzecie miejsce za Kyle'em Larsonem i Alexem Bowmanem, którzy zwyciężyli z wielkim autorytetem i odrobiną oportunizm swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie.

Klasyfikacja Las Vegas Pennzoil 400:

 

CZYTAJ TAKŻE > Kyle Larson wygrywa szalony wyścig w Fontanie

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz