Brad Keselowski dołącza do Roush Fenway Racing jako kierowca/właściciel

Plotka już nie była jedną z nich, gdyż narosła w ostatnich tygodniach, a ogłoszenie 15 lipca o zaangażowaniu Austina Cindrica przez Team Penske w miejsce Keselowskiego nie pozostawiało już miejsca na wątpliwości. To już oficjalne, Brad Keselowski będzie jeździł Fordem Mustangiem z numerem 2022 w barwach Roush Fenway Racing w 6 roku, którego stanie się mniejszościowym właścicielem.

opublikowany 21/07/2021 à 11:01

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Brad Keselowski dołącza do Roush Fenway Racing jako kierowca/właściciel

Keselowski opuszcza zatem drużynę Penske, której od 2010 roku był jednym z czołowych zawodników, odnosząc 34 ze swoich 35 zwycięstw pucharowych i tytuł mistrzowski w 2012 roku. Pochodzący z Rochester Hills w stanie Michigan pozostaje jednak w obozie Forda.

Champion Nascar Seria pucharów w roku 2012 © Chris Graythen/Getty Images

Brad Keselowski nie kryje swojego entuzjazmu: „To fantastyczna szansa na kontynuowanie kariery w najlepszych warunkach, w solidnym zespole i z gwarancją długoterminowego zaangażowania. Swoją pasję mogę także wzmocnić zostając właścicielem zespołu, dla którego wiem, że mogę być wartościowym atutem w przyszłości. Jestem optymistą co do tego, co Jack (Roush), John (Henry) i ja możemy wspólnie osiągnąć, zwłaszcza wraz z początkiem nowej ery w naszym sporcie (z samochodem nowej generacji). Naszym celem jest wygrywanie wyścigów i rywalizacja o tytuł na najwyższym poziomie NASCAR i to zrobimy.

„Podążałem za Bradem przez wiele lat, gdy walczył i piął się po szczeblach kariery, stając się mistrzem i jednym z najlepszych kierowców w naszym sporcie. » –Jack Roush

Jack Roush został wprowadzony do NASCAR Hall of Fame w klasie 2019. 79-letni właściciel związany jest z Pucharem od 1988 roku i ma na swoim koncie 137 zwycięstw oraz 2 tytuły dla Matta Kensetha (2003) i Kurta Buscha (2004). Jego rekord obejmuje także pięć tytułów Xfinity Series i jeden tytuł Camping World Truck Series w niższych klasach. Początkowo znany jako Roush Racing, zespół przyjął nazwę Roush Fenway Racing w 2007 roku po wejściu do stolicy Johna Henry'ego, głównego udziałowca drużyny baseballowej Boston Red Sox.

„Naszym celem jest wygrywanie wyścigów i rywalizacja o tytuł na najwyższym poziomie NASCAR i to zrobimy” – Brad Keselowski

„Jestem bardzo podekscytowany współpracą z Bradem” – powiedział Roush. „Myślę, że przyniesie to wiele organizacji, nie tylko dzięki talentowi Brada za kierownicą, ale także dzięki odmłodzeniu naszego personelu. Śledziłem Brada przez wiele lat, gdy walczył i piął się po szczeblach kariery, stając się mistrzem i jednym z najlepszych kierowców w naszym sporcie. Zawsze podziwiałem jego determinację. Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydował się dołączyć do naszej organizacji i jestem dumny, że mogę z nim współpracować”

Bramka na Victory Lane © James Gilbert/Getty Image

W oświadczeniu z 15 lipca na Twitterze Keselowski powiedział, że „możliwość prowadzenia Forda nr 2 dla pana Rogera Penske była ogromną szansą i jestem dumny z sukcesu, jaki wspólnie odnieśliśmy. Jego rady pomogły mi stać się zarówno lepszym zawodnikiem, jak i, co ważniejsze, lepszym człowiekiem. …Podjęcie decyzji o rozstaniu się z Team Penske w celu skorzystania z nowych możliwości i wyzwań było trudne i nie podjąłem jej lekko. »

Koniec owocnej współpracy z Rogerem Penske © Sean Gardner / Getty Images)

Nie będzie to pierwsze doświadczenie Keselowskiego w roli właściciela, gdyż w latach 2008-2015 zarządzał Bradem Keselowski Racing w niższej serii NASCAR Camping World Truck Series. Dla jego zespołu, który odniósł 11 zwycięstw, w tym jedno dla samego Keselowskiego w 2014 roku na torze Bristol Motor Speedway, jeździli między innymi Austin Cindric, Tyler Reddick, Chase Briscoe i Ryan Blaney.

Zwycięstwo za kierownicą samochodu własnego zespołu w 2014 roku w Bristolu w serii NASCAR Camping World Truck © Rainier Ehrhardt / Getty Images

Nie jest jeszcze znana przyszłość Ryana Newmana, którego zasiada za kierownicą. Mogłoby to obejmować zobowiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb, w przypadku których uznana wiedza techniczna pilota mogłaby okazać się bardzo cenna.

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz