„Trener” Jordan Taylor w kolorze węgla drzewnego

W niedzielę Jordan Taylor po raz pierwszy wystartuje w wyścigu NASCAR. Spełniło się marzenie jego słynnego pseudonimu Rodnay Sandstorm.

opublikowany 24/03/2023 à 14:30

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

„Trener” Jordan Taylor w kolorze węgla drzewnego

Jordan Taylor, czyli sztuka bycia poważnym, nie traktując siebie poważnie © Hendrick Motorsports

Jordan Taylor od początku roku pełni funkcję kierowcy zastępczego / Trener mistrzów programu Garaż 56 który ma na celu przywiezienie samochodu NASCAR Na początku 24 godziny Le Mans. Kiedy dwa tygodnie temu prowadził sesję testową w COTA, Rick Hendrick zrobił mu miłą niespodziankę, oferując zastąpienie Chase'a Elliotta, wciąż niedostępnego, podczas wyścigu NASCAR Cup Series odbywającego się w ten weekend w Austin. Taylor pojedzie tam Chevroletem Camaro ZL1 nr 9.

Marzenie Jordana Taylora o NASCAR trwa © Jordan Taylor

W środku tego wszystkiego Taylor wziął udział w 12-godzinnym wyścigu w Sebring w ubiegły weekend. Zaraz po zakończeniu wyścigu wrócił do kampusu Hendrick, aby spotkać się z zespołem i popracować nad symulatorem. Wrócił w tym tygodniu, aby dokończyć regulację siedzenia, wykonać inne prace symulacyjne i wziąć udział w treningach w pit stopie. „To okropne, co przydarzyło się Chase'owi i mamy nadzieję na szybki powrót do zdrowia– powiedział Taylor HendrickMotorsports.com. Kiedy zadzwonił telefon, natychmiast odpowiedziałem na 100%. Szkoda, że ​​nie mam więcej czasu na przygotowania, ale liczę na to, że wykorzystam go jak najlepiej. »

31-letni Florydyjczyk może pochwalić się imponującym CV. Obecnie jest oficjalnym kierowcą Corvette Racing w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar i ma na koncie 31 zwycięstw w klasach. Czterokrotny mistrz IMSA, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2015 r. w kategorii LMGTE Pro, dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona w 2017 r. i 2019 r. oraz zwycięzca kategorii GTLM w 2021 r. Taylor zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2017 r. z obecnym wiceprezesem Hendrick Motorsports, Jeffem Gordonem. Zwyciężył także w klasyfikacji generalnej 12-godzinnego wyścigu Sebring w 2017 r. oraz w kategorii GTD PRO w 2022 r.

Oprócz wirtuozerii za kierownicą Jordan Taylor jest jednym z najpopularniejszych kierowców w IMSA dzięki ujmującej osobowości i swojemu alter ego, Rodneya Piaskowa Burza , wielki fan Gordona. W ten weekend w Austin Taylor założy także kask w hołdzie Gordonowi.


Taylor ma nadzieję, że jego zaangażowanie w Garage 56 ułatwi przystosowanie się do nowej generacji. „Wiem, że będzie zupełnie inaczej i dlatego dużo pracowałem w symulatorze. Aby zorientować się w czasie strefy hamowania, prędkościach na zakrętach i wyborze biegów. Pracowałem nad wszystkimi najdrobniejszymi szczegółami, które decydują o sukcesie wyścigu, łącznie z pit stopami. Przyzwyczaiłem się do przycisku umożliwiającego zarządzanie prędkością w boksach, czego nie ma w NASCAR. Muszę ustawić prędkość za pomocą wskaźników świetlnych”

Jordan Taylor nie przybywa do COTA na nieznanym terytorium. W IMSA WeatherTech SportsCar ma dwa zwycięstwa i trzy miejsca na podium w czterech startach na wymagającej trasie drogowej o długości 3,41 km. „Wyjazd na tor, który znam i na którym odnosiłem sukcesy w przeszłości, jest pocieszający, ponieważ muszę się martwić o jedną rzecz mniej! rozpoznaje Taylora. Prędkości na zakrętach i strefy hamowania będą inne, ale to trasa szosowa i to jest to, co robię w każdy weekend. » 

Jaki byłby dla niego dobry dzień? „Myślę, że miejsce w pierwszej dziesiątce byłoby świetnym wynikiem, przyznaje Taylor, który zostaje 14. kierowcą, który debiutuje w Cup Series dla Hendrick Motorsports. Jest mnóstwo rzeczy, które mogą Cię wyrzucić z biegu. Jest tak wiele rzeczy, do których nie jestem przyzwyczajony, związane z procedurami pit stopów, ponownym startem wyścigu… Jest wiele rzeczy, których nauczę się na własnej skórze. »

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz