Denny Hamlin wygrywa Tricky Triangle

Droga od pole position do zwycięstwa nie była łatwa dla Denny’ego Hamlina.

opublikowany 25/07/2022 à 00:48

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Denny Hamlin wygrywa Tricky Triangle

Jeśli Denny Hamlin śpiewająco zdobył pole position, kwalifikacje byłyby fatalne dla Kurta Buscha, ofiary gwałtownego wypadnięcia z trasy. Chociaż na szczęście nie zgłoszono żadnych poważnych obrażeń kierowcy 23XI Racing, zastosowanie protokołu wstrząśnienia mózgu zmusiło go do rezygnacji z pozostałej części weekendu. Jego kierownicę powierzono Ty Dillonowi, genialnemu w tym sezonie w Xfinity Series.

Wielka premiera Ty Gibbsa w Pocono © Logan Riely/Getty Images

Trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski z początku wyścigu, który został przerwany przez neutralizacje. Jeśli Denny Hamlin otarł się o ścianę na pierwszym okrążeniu, to Austin Cindric spowodował pierwszą żółtą flagę na 7. okrążeniu, tracąc kontrolę nad swoim Fordem Mustangiem w bardzo technicznym, trzecim i ostatnim zakręcie tego trójkątnego toru. 3 okrążeń później Aric Almirola popełnił błąd i segment pod żółtą flagą trafił do Kyle'a Larsona.

Hamlin od najgorszego do najlepszego

Na starcie trzy kolejne neutralizacje przywitały na torze piruety Bilickiego, Hamlina i LaJoie. 7 żółtych flag na 44 okrążeniach, niekoniecznie najlepszy wyścig na wprowadzenie dyscypliny dla nowego fana sportów motorowych Nascar...

Na szczęście wyścig ożył pod wodzą Ryana Blaneya i Kevina Harvicka, którzy obaj szukali pierwszego zwycięstwa w tym sezonie, co byłoby równoznaczne z kwalifikacją do play-offów. Należy pamiętać, że Harvick znajduje się obecnie w brzydkiej, negatywnej spirali, na którą wskazują 63 wyścigi bez zwycięstwa i smutny rekord w tym sezonie obejmujący 11 miejsc w pierwszej dziesiątce bez zwycięstwa. Drugi segment przypadł Kyle’owi Buschowi, choć raz bardzo zadowolonemu ze swojego samochodu.

Kyle Busch znów się uśmiecha © Logan Riely/Getty Images

Le dernier tronçon était lancé, et Blaney perdait rapidement tout chance de victoire, et un tour sur le leader, à cause d’une crevaison. A l’avant, Kyle Busch, Ross Chastain et Denny Hamlin creusaient un léger écart sur le reste du peloton tandis que la barre des 40 tours restant à couvrir, synonyme d’ultime fenêtre de ravitaillement, était franchie. Chastain tirait la meilleure carte dans les stands et reprenait la piste devant Busch. Carte malchance en revanche pour Hamlin, son équipe ne parvenant pas à faire le plein complet de sa Toyota Camry. Au moins, la vue de ces trois pilotes au caractère bien trempé roulant pare choc contre pare choc ne pouvait que nous réjouir pour les 35 derniers tours. Bien involontairement, Ryan Blaney offrait un peu d’air et d’autonomie à Hamlin en sortant violemment de la piste à 23 tours de l’arrivée. Le temps d’évacuer la Ford accidentée et le sprint final était lancé pour 18 tours.

Nie chcieliśmy o tym myśleć, a jednak na początku dwaj najlepsi wrogowie sezonu, Hamlin i Chastain, znaleźli się obok siebie i lekki kontakt posłał Chastaina w ścianę. Zaskoczony incydentem Harvick nie mógł uniknąć tonącego Chevroleta i musiał się poddać, wzbogacając swoją czarną passę o jedną rundę. Hamlin nie drżał i po 3 godzinach i 17 minutach wyścigu odniósł zwycięstwo. Czy to może być tytułowy rok dla kierowcy Joe Gibbs Racing?

Rankingi Nascar dla M&M'S Fan Appreciation 400 w Pocono:

CZYTAJ TAKŻE > Potrójna korona NASCAR dla Denny’ego Hamlina

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz