Joey Logano wygrywa LA Coliseum i wygrywa Clash

Mieszkaniec Team Penske na zawsze pozostanie pierwszym kierowcą, który zwyciężył w Los Angeles Coliseum, a przede wszystkim pierwszym zwycięzcą za kierownicą samochodu nowej generacji 7. generacji.

opublikowany 07/02/2022 à 01:52

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Joey Logano wygrywa LA Coliseum i wygrywa Clash

Joey Logano na zawsze pierwszy © NASCAR Media/Getty

50 000 widzów było obecnych w Los Angeles Coliseum, aby być świadkami tego niezwykłego konkursu. Wyjątkowy przede wszystkim dzięki wyborowi tego legendarnego obiektu, w zasadzie poświęconego meczom futbolu amerykańskiego i zawodom lekkoatletycznym, który dwukrotnie był gospodarzem Igrzysk Olimpijskich w latach 1932 i 1984.

Witamy w Koloseum © Jared C. Tilton/Getty Images)

Na stadionie powstał asfaltowy owal o długości 402 metrów angeleno, wokół boiska do futbolu amerykańskiego. To oczywiście najkrótszy tor w historii Cup Series.

Après une centaine de tours d’essais mis à profit pour valider les réglages des voitures, les pilotes se sont élancés seuls en piste samedi pour 3 tours de qualification destinés à déterminer  l’ordre de départ des 4 courses sprint de 25 tours du Dimanche, les « Heat Races ». A ce jeu Kyle Busch s’est montré impérial au volant de sa Toyota Camry du Joe Gibbs Racing devant les Chevrolet Camaro de Tyler Reddick et Justin Haley et la Ford Mustang de Joey Logano. Ces 4 pilotes gagnaient ainsi le droit de s’élancer en tête de leur « Heat Race » ce dimanche.

Kyle Busch uruchamia wyścigi ciepła © Nascar Media/Getty

Pierwszy wyścig bez problemów wygrał Kyle Busch, który w sobotę potwierdził swoją dominację. 25 okrążeń reprezentujących tylko 6 minut wyścigu, intensywność jest maksymalna podczas tego bardzo krótkiego wysiłku. Denny Hamlin trochę się przestraszył, że nie zajął miejsca w pierwszej czwórce kwalifikacji do wyścigu głównego i musiał wziąć udział w wyścigach ostatniej szansy.

Drugi płynny wyścig i zwycięstwo Tylera Reddicka. Martin Truex Jr. nie może być lepszy niż 9. za Bradem Keselowskim i obaj mężczyźni udają się do repasaży.

Justin Haley wbija swój finał, a Kevin Harvick nie zakwalifikuje się. Czasy są trudne dla weteranów.

Czwarty „Wyścig ciepła” zamyka tę sekwencję w końcu jakąś animacją, podczas której Austin Cindric, Landon Cassill i Kurt Busch trzymają się. Joey Logano wygrywa, a Kyle Larson, obrońca tytułu, kwalifikuje się, dzięki czemu Martin Truex Jr. awansuje do finału jako najwyżej sklasyfikowany niekwalifikowany kierowca w 2021 roku.

Martin Truex Jr. „Szczęśliwy pies” dnia © Nascar Madia/Getty

Prawdziwy spektakl zachwyconym widzami zapewnią dwa Wyścigi Ostatniej Szansy. Nie czas już na kalkulacje, gdyż do finału Clash może awansować tylko trzech pierwszych kierowców z każdego 50-okrążeniowego wyścigu. Podczas pierwszej rundy Denny Hamlin, Kevin Harvick i AJ Allmendinger uratowali skórę, a Aric Almirola zakończył swój weekend za lawetą po szczególnie gwałtownym uderzeniu pomimo niskich prędkości. Podczas drugiej rundy Austin Cindric i Kurt Busch zgubili się i po raz kolejny uderzyli w ściany Koloseum. Ty Dillon zwycięsko przekroczył linię mety, ale jego zwycięstwo zostało natychmiast odebrane po skradzionym ponownym uruchomieniu. Ryan Preece, Bubba Wallace i Harrison Burton są ostatnimi kwalifikatorami, a Brad Keselowski i Alex Bowman opuszczają arenę.

Starcie na polu startowym Koloseum:

23 wykwalifikowanych kierowców zajmuje swoje miejsca na stadionie na początku Clash. W programie 150 okrążeń z 15-minutową przerwą w środku wyścigu, aby ustąpić miejsca… zestawowi kostek lodu! Spektakl, zawsze spektakl.

Panowie, uruchomcie silniki © Nascar Media/Getty

Od pierwszych metrów wyścigu Tyler Reddick próbował wyprzedzić pole position Kyle’a Buscha, ale musiał postanowić odzyskać swoje miejsce w stawce, zanim kilka okrążeń później ponownie spróbował szczęścia i objął dowództwo. Za blokami przejazdy następują po sobie w obrębie peletonu, a pozycje ciągle się zmieniają. Tor jest krótki, ale to wciąż dobry wyścig!

W pierwszej tercji wyścigu Bubba Wallace miał już 2 okrążenia straty. Po wyeliminowaniu Kurta Buscha początki 23Xl Racing były trudne. Pierwsza żółta flaga pojawiła się na 53. okrążeniu po zakręcie Ricky'ego Stenhouse'a Jr., podczas gdy Denny Hamlin wycofał się z wyścigu po przegrzaniu swojej Toyoty V8. Temperatura silnika była jedną z największych pułapek tego wyścigu, co zmusiło zespoły do ​​zainstalowania otworów wentylacyjnych na pokrywach silnika.

Po ponownym uruchomieniu Kyle Busch odzyskał pierwsze miejsce, przed Joeyem Logano. Larson jest teraz czwarty i czujemy, że aktualny mistrz czuje się coraz bardziej komfortowo na torze, ale nowa żółta flaga przerywa wyścig na 4. okrążeniu po poślizgu jego kolegi z drużyny Chase'a Elliotta podczas walki o 65. miejsce z Ryanem Blaneyem.

Kyle Busch zamknął pierwszy odcinek wyścigu na prowadzeniu pomimo ostatniej szarży Logano… za linią. Kilkuminutowa przerwa nie będzie zbyt duża, aby obniżyć temperaturę pod kapturami i kaskami przed finałowym sprintem.

Kyle Larson obejmie prowadzenie na następnym zakręcie © Nascar Media/Getty

Wyścig wznowiono przez 75 okrążeń, a Kyle Busch utrzymał przewagę przed Kylem Larsonem, który po ponownym uruchomieniu wyprzedził Byrona i Logano. Ten ostatni wywiera presję na aktualnego mistrza i odzyskuje drugie miejsce na 95. okrążeniu. Kierowca Forda Penske zostaje uwolniony i rzuca się w stronę Kyle’a Buscha, który wydaje się mieć trudności i blokuje koła. Neutralizacja na 115. okrążeniu spowodowana zepsutym zawieszeniem Ryana Blaneya przyniosła mu na szczęście chwilę wytchnienia. Po ponownym uruchomieniu Logano wykonał nienaganny atak i zajął pierwsze miejsce. Nie odpuści i wygrywa na koniec starcia w Coliseum przed Kylem Buschem i Austinem Dillonem. Kyle Larson upada na 5. miejscu.

LOS ANGELES, KALIFORNIA – 06 LUTEGO: Joey Logano wygrywa Clash w Los Angeles Memorial Coliseum © Sean Gardner/Getty Images

Do zobaczenia 20 lutego na wyścigu Daytona 500, który naprawdę zainauguruje sezon NASCAR 2022.

Końcowy ranking Clash at the Coliseum:

 

CZYTAJ TAKŻE >Floyd Mayweather uruchamia Money Team Racing w NASCAR

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz