Kevin Harvick, nie do zatrzymania, wygrywa w Richmond

Kevin Harvick odniósł drugie zwycięstwo z rzędu po Michigan, co stanowi jego 60. karierę. Kierowca Stewart-Haas odrodzi się tego lata.

opublikowany 15/08/2022 à 01:01

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Kevin Harvick, nie do zatrzymania, wygrywa w Richmond

Kevin Harvick, krzyczący sześćdziesięciolatek © Jared C. Tilton/Getty Images

Mistrz taki jak Kevin Harvick zdecydowanie nigdy nie jest silniejszy niż wtedy, gdy przewidywano zbyt wcześnie jego odejście. Jeśli na początku sezonu był w stanie wykazać się nienaganną konsekwencją, utrzymując się blisko czołowej 10-tki w klasyfikacji generalnej, teraz, gdy odzyskał smak zwycięstwa, młody napastnik może zacząć się martwić. 

Kevin Harvick, krzyczący sześćdziesięciolatek © Jared C. Tilton/Getty Images

Kyle Busch, qualifié seulement 29ème,  animait le début de course en brossant le muret à 2 reprises au 54ème et 67ème tour. Une mauvaise habitude ces dernières courses pour le pilote de Vegas souvent en délicatesse au volant de sa Toyota Camry. Ross Chastain réalisait la meilleure entame de course et enlevait le premier court segment de 70 tours devant Denny Hamlin revenu dans ses échappements dans les derniers tours.

Martin Truex Jr., który zwyciężył w trzech z ostatnich sześciu wyścigów rozgrywanych na tym krótkim owalu o długości 0,75 km, wydawał się w dobrej formie, ale na początku drugiego odcinka spadł w rankingach, zderzając się z Rickym Stenhousem Jr. , na szczęście bez większych uszkodzeń i ostatecznie stracił okrążenie na koniec drugiej rundy pit stopów. Jednak zawodnik z New Jersey to potężny zawodnik i dzięki sile nadgarstka udało mu się dotrzymać kroku zwycięzcy drugiego segmentu, Joeyowi Logano, i odzyskać okrążenie przed końcem sekcji.

Po ponownym uruchomieniu Kyle Busch i Ross Chastain zderzyli się pod nosem Truexa Jr., który cudem uniknął obrażeń. Na przodzie Kyle Larson musiał stawić czoła męskim atakom Chrisa Bueschera i Denny’ego Hamlina i wyjechał z niezrównoważonym samochodem, tracąc kontakt z czołową dziesiątką.

Kevin Harvick, #4 Mobil 1 Ford Mustang © Chris Graythen/Getty Images

Na 65 okrążeń przed końcem Kevin Harvick, zwycięzca zeszłej niedzieli w Michigan, po znakomitym podaniu odebrał prowadzenie Joeyowi Logano i natychmiast objął kilka długości prowadzenia. Kontrolując sytuację, mistrz z 2014 r. oparł się powrotowi Christophera Bella i Chrisa Bueschera, aby zdobyć swoje 60. zwycięstwo w karierze, wyrównując Kyle'a Buscha na liście zwycięzców. Wyraźny wyścig dla lidera mistrzostw, Chase'a Elliotta, który zajmuje 5. miejsce za Dennym Hamlinem.

Paradoksalnie te dwa zwycięstwa Kevina Harvicka w Michigan i Richmond stawiają w centrum uwagi dwóch kierowców, Martina Truexa Jr. i Ryana Blaneya. Play-offy coraz bliżej, a dla przypomnienia warunkiem zakwalifikowania się do rywalizacji jest zwycięstwo w sezonie zasadniczym lub miejsce wśród pierwszych 16 kierowców w klasyfikacji generalnej. Przy 15 zwycięskich kierowcach w tym sezonie pozostał tylko jeden bilet do przyznania, a dwóch pierwszych kierowców, którzy podzielą to ostatnie miejsce w kwalifikacjach, to Blaney i Truex Jr. dzieli tylko 26 małych punktów na korzyść pierwszego miasta.

Miejsce Ryana Blaneya w play-offach wisi na włosku © Jared C. Tilton/Getty Images

Czy zatem to miejsce zostało zdobyte przez jednego z tych dwóch ludzi? Ponieważ do rozegrania pozostały trzy wyścigi w sezonie zasadniczym, nie można wykluczyć możliwości zwycięstwa więcej niż 16 kierowców, co skutkowałoby wykluczeniem zwycięskiego kierowcy. Aric Almirola, Chris Buescher czy Bubba Wallace, żeby wymienić tylko kilku, pokrzyżowaliby te przewidywania... Scenariusz niespotykany od czasu wprowadzenia tego systemu w 2014 roku, ale w tym sezonie nie jesteśmy już zaskoczeni.

Następne dwa wyścigi, ostatnie w sezonie zasadniczym, zostaną rozegrane na bardzo specyficznych torach, na przykład na torze Watkins Glen i Daytona Superspeedway. Krainy gotowe na niespodzianki.

Klasyfikacja Federated Auto Parts 400 w Richmond:

CZYTAJ TAKŻE > Kimi Räikkönen dostarcza pierwszych wrażeń po teście Nascar

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz