24-godzinny wyścig Le Mans NASCAR stawia przed trudnym zadaniem tor Sebring

Po prezentacji swoich barw podczas wyścigu Daytona 500 Chevrolet Camaro udał się do Sebring na 24-godzinne testy.

opublikowany 21/02/2023 à 10:24

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny wyścig Le Mans NASCAR stawia przed trudnym zadaniem tor Sebring

Florydyjskie słońce pozdrawia barwy garażu NASCAR 56 © Hendrick Motorsports

Projekt NASCAR Garage 56 prowadzony przez Hendrick Motorsports robi w tym tygodniu nowy krok, testującWytrzymałość 24 godzin w Sebring.

Test nocy na Florydzie © Hendrick Motrosports

Gdy tylko barwy Chevroleta Camaro ZL1 zostały zaprezentowane podczas wyścigu Daytona 500, zespół udał się na pobliski tor Sebring, aby przeprowadzić pierwszą prawdziwą symulację wytrzymałościową. Wybór tej trasy nie jest prosty, ponieważ Sebring co roku na początku marca wita prototypy i GTE zgłoszone do konkursu 24 godziny Le Mans podczas pierwszej rundy Mistrzostw Świata FIA WEC. Werdykt stopera będzie ostateczny, jeśli chodzi o występ Amerykanki na tle przyszłych rywalek.

24-godzinny wyścig Le Mans wymaga idealnej równowagi pomiędzy osiągami i niezawodnością © Hendrick Motorsports

Trzej startujący kierowcy, Jimmie Johnson, Jenson Button i Mike Rockenfeller, będą mogli przetestować niezawodność samochodu na tym torze, który jest szczególnie wymagający pod względem mechaniki, szczególnie ze względu na bardzo wyboistą nawierzchnię. Zespół odwiedził już Sebring w styczniu, zanim przeprowadził 12-godzinny test w Daytona po Rolex 24.

La Hendrick Motorsports przedstawił główne różnice pomiędzy tym samochodem a następną generacją startującą od poprzedniego sezonu w serii Nascar Cup. Samochód traci około 238 kg, osiągając na skali 1342 kg, a to wynik wciąż daleki od ideału. Ferrari, Porsche, Korweta i Aston Martin GTE (1240 kg przed BOP), z którym będzie musiała się zmierzyć w Sarthe. Płetwy z włókna węglowego pojawiają się na przednich i tylnych błotnikach, aby zapewnić odrobinę tego wsparcia, tak cennego w Mulsanne i Indianapolis lub w Tertre Rouge. Zwróć uwagę na szalony rozmiar opon: 365/35R18 z przodu i 380/35R18 z tyłu!

Sterowanie 5-biegową skrzynią biegów odbywa się teraz na kierownicy, a stalowe tarcze hamulcowe zastąpiono elementami z włókna węglowego. Silnik wolnossący Chevrolet R07 Small Block o pojemności 5.8 litra jest teraz napędzany syntetycznym paliwem TotalEnergys Excellium Racing 100 przechowywanym w 127-litrowym zbiorniku (witaj zbiorniku, jaki wpływ będzie to miało na początek i koniec przejazdu). Mały ważny szczegół: samochód jest teraz wyposażony w reflektory.

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO – Na pokładzie garażu NASCAR 56 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz