Testy NASCAR w Phoenix

6 zespołów NASCAR jest odpowiedzialnych za ocenę różnych opcji aerodynamicznych na rok 2023 i… tłumik wydechowy!

opublikowany 25/01/2023 à 11:24

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Testy NASCAR w Phoenix

Jimmie Johnson, prestiżowy gość tych testów © NASCAR

W tym tygodniu na torze Phoenix oval zaplanowano dwa dni testów przygotowujących do sezonu wyścigowego. NASCAR Cup series 2023. Sześć zespołów bierze udział w testowaniu kilku rozwiązań mających na celu poprawę zachowania Next Gen i rozwiązanie niektórych problemów związanych z bezpieczeństwem, które zepsuły inauguracyjny sezon nowej generacji:

  • Wyścigi na torze – Chevrolet
  • Roush Fenway Keselowski – Ford
  • Joe Gibbs Racing Toyota
  • Zespół Penske – Ford
  • Legacy Motor Club – Chevrolet
  • JTG Daughrty Racing – Chevrolet

Piloci Brada Keselowskiego z okazji a Ford Mustang składa hołd Kenowi Blockowi, przejmując tożsamość i barwy słynnego i diabolicznego Forda Escort RS Cosworth amerykańskiego mistrza, pieszczotliwie nazywanego „Cossie V2” 

RFK składa hołd Kenowi Blockowi © NASCAR

Pierwszego dnia sześć samochodów początkowo wyjechało na tor w konfiguracji na rok 2022, aby stworzyć solidną podstawę do porównań. Przy temperaturach niemal polarnych nie do pomyślenia byłoby wykorzystanie danych zebranych podczas finału, który odbył się 06 listopada. Następnie samochody na zmianę pokonywały owalny tor w Arizonie podczas czterech sesji, solo lub w peletonie, aby ocenić pewne poprawki w płaskim dnie i tylnym spojlerze.

Modyfikacje te mają na celu przede wszystkim poprawę zachowania samochodów podczas wyścigów szosowych lub na owalnych odcinkach o długości do 1 mili (1,609 km), co było czarnym punktem pod względem widowiska sezonu 2022. Celem było uzyskanie zmniejszenie zaburzeń aerodynamicznych w ruchu drogowym oraz poprawę zdolności wyprzedzania samochodów poprzez zmniejszenie utraty wsparcia z przodu w fazach zasysania. W nowym płaskim dnie zastosowano także rozwiązania opracowane w samochodzie testowym projektu Garage 56. Le Mans z przestawieniem ekstraktora.

Przerobiony ekstraktor i zestaw „Low Drag” © Bob Pockrass

Podczas tych testów pojawiła się także duża nowość, czyli tłumik wydechu. Celem nie jest wyciszenie fantastycznych silników V8, ale po prostu kontrolowanie ich wokalizacji podczas dwóch rund odbywających się w obszarach miejskich, starcia w Los Angeles Coliseum i wyścigu w mieście Chicago. Bądźmy pewni, NASCAR nie traci swojej duszy!

Urzędnicy współpracują również z zespołami, aby zaradzić gromadzeniu się resztek gumy z opon pod samochodem i w nadkolach, co było przyczyną kilku pożarów w zeszłym sezonie.

Chevrolety Legacy Motor Club są ozdobione złotem © NASCAR

Wreszcie, ta dwudniowa sesja umożliwi powracającemu siedmiokrotnemu mistrzowi Cup Series Jimmie’emu Johnsonowi zapoznanie się z maszyną nowej generacji. Pomimo dobrych osiągnięć debiutanci Kimi Räikkönen i Mike Rockenfeller skorzystali z tego samego czasu biegu przed swoim debiutem w Pucharze w zeszłym roku. Nowy właściciel Legacy Motor Club, który w 2020 roku przejdzie na emeryturę, weźmie udział w kilku rundach w tym sezonie i specjalnie na tę okazję pojedzie samochodem w najpiękniejszej czarno-złotej barwie „stealth”. 

CZYTAJ TAKŻE > Medale za starcie NASCAR

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz