Gladiatorzy NASCAR weszli do Koloseum

Pierwsze bezpłatne treningi dla Clash rozpoczęły się na torze w Los Angeles Coliseum, rozpoczynając sezon pełen nowych funkcji.

opublikowany 05/02/2022 à 23:12

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Gladiatorzy NASCAR weszli do Koloseum

Cette saison 2022 lancée dans le Coliseum voit l’arrivée en piste de la 7ème génération de voitures dite Next Gen. Une occasion unique de rebattre les cartes entre équipes Chevrolet, Ford et Toyota.

Następna generacja Forda, Toyoty i Chevroleta gotowa do bitwy © Meg Oliphant/Getty Images

Od 1979 roku sezon rozpoczyna się od prestiżowej imprezy niebędącej mistrzostwem, Clash, tradycyjnie rozgrywanej na owalu w Daytona. Peleton po raz pierwszy opuszcza to legendarne miejsce NASCAR umieścić swoje skrzynki z narzędziami na okazałym terenie Los Angeles Coliseum. Na stadionie powstał asfaltowy owal o długości 402 metrów angeleno, wokół boiska do futbolu amerykańskiego. Jest to oczywiście najkrótszy tor w historii Cup Series, ale sprytne połączenie kąta skrętu i nachylenia powinno zachwycić 50 000 widzów spodziewanych w niedzielny wieczór.

Ogólny widok na Los Angeles Coliseum © Meg Oliphant/Getty Images

Ze względu na gabaryty toru ekipy techniczne zlokalizowane są nie w obrębie owalu, lecz na parkingach przylegających do ogrodzenia. Kierowcy muszą zatem przejechać przez kompleks, aby dotrzeć do toru.

Podczas tych bezpłatnych treningów kierowcy podzieleni na trzy grupy mieli trzy razy po osiem minut na określenie najlepszych ustawień przed kwalifikacjami rozgrywanymi samotnie na torze. Możliwość przejechania stu okrążeń. Chase Elliott ustanowił najlepszy czas w 13,455 sekundy, osiągając fenomenalną średnią 108 km/h na okrążeniu wynoszącym zaledwie 400 metrów!

Chase Elliott © Jared C. Tilton/Getty Images)

Kierowcy wyruszą o godzinie 02:30 czasu francuskiego na trzy latające okrążenia, które określą kolejność startu do 4 niedzielnych wyścigów sprinterskich, „Heat Races”.

Rankingi bezpłatnych treningów Clash at the Coliseum:

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz