Tyler Reddick otwiera swoje konto w Road America

Po perfekcyjnym wyścigu kierowca Childress Racing odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w najwyższej klasie na legendarnym torze w Wisconsin.

opublikowany 04/07/2022 à 00:28

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Tyler Reddick otwiera swoje konto w Road America

Tyler Reddick wykonał doskonałą kopię w jeziorze Elkhart © Logan Riely/Getty Images

Jeśli samochody NASCAR postawił stopę na asfalcie jeziora Elkhart w 1956 roku podczas wyścigu typu catch-all otwartego na inne dyscypliny, o dziwo, na oficjalne wejście imprezy do kalendarza Cup Series trzeba było poczekać do 2021 roku. Naturalna, szybka i pagórkowata trasa o długości 4,048 km. Jest to staroświecki tor, na którym trzeba umieć skręcić zarówno w lewo, jak i w prawo. Idealny plac zabaw dla Chase'a Elliotta, który ciężko pracował, aby zapisać swoje imię dla potomności, wygrywając tę ​​inauguracyjną rundę. Elliott szybko odzyskał równowagę, aby zająć pole position i od samego początku przejąć kontrolę nad wyścigiem.

Chase Elliott zdobywa pole position na starcie © Sean Gardner/Getty Images

Pierwsze dwa segmenty były ostatecznie dość ubogie w lekcje, a czołowi kierowcy woleli przewidywać konieczność uzupełnienia paliwa do końca wyścigu, niż gonić za punktami przyznanymi pierwszej 10-tce każdego odcinka. W ten sposób widzieliśmy dwóch kierowców walczących o zwycięstwo w mistrzostwach: Chase Briscoe w pierwszym segmencie i Ryan Blaney w drugim. Ciśnienie powoli rosło i na 20 okrążeń przed metą Chase Elliott i Tyler Reddick po ostatnim tankowaniu zderzyli się ze sobą. Jeśli Elliottowi udało się choć przez chwilę utrzymać prowadzenie, to już po 3 okrążeniach musiał ustąpić atakom Reddicka, który szczególnie komfortowo czuł się za kierownicą swojego Chevroleta Camaro.

Reddick bez drżenia

Ich najbliższy prześladowca, Kyle Larson, odsunął się o ponad 10 sekund, a Elliott, jako świetny specjalista od torów szosowych, próbował oszczędzać opony, jednocześnie utrzymując przeciwnika w celowniku. Z pewnością nie spodziewał się, że Reddick będzie tak dobrze kontrolował swoją końcówkę wyścigu, ponieważ mistrz Double Xfinity Series z lat 2018 i 2019 zdołał utrzymać wygodną przewagę, zanim uwolnił ostatnie siły na ostatnich 5 okrążeniach, aby wygrać z przeciwnikiem. Trzeba przyznać, że niespodzianka, bo Reddickowi daleko do specjalisty od torów szosowych, któremu od początków w dywizjach NASCAR nigdy nie udało się zwyciężyć na tego typu torze. Widząc jego ewolucję na tym ultratechnicznym torze, możemy odgadnąć, ile jeszcze można ulepszyć w przypadku modelu Childress Racing. Bez drżenia przekroczył linię mety i zajął 13. miejsceth innego zwycięzcy w tym sezonie i potwierdzić swój bilet do play-offów.

Chase Elliott może pocieszyć dobrym występem w klasyfikacji generalnej © Sean Gardner/Getty Images)

Jeśli Chase Elliott nie zapewniłby Hendrick Motorsport kolejnego zwycięstwa, zapewniłby mu kolejny potencjalny wyścig o mistrzostwo. Podczas gdy Rick Hendrick i Jeff Gordon udali się do Le Mans w ciągu 24 godzin, aby przygotować się do startu w 2023 r. w ramach Garażu 56 pewne jest, że występy ich źrebaka nie pozostawią ich obojętnymi…

Klasyfikacja Kwik Trip 250 na Road America:

 

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz