Od momentu powstania w 1967 roku Elf jest mocno związany z francuskimi producentami, dzięki dynamice François Guitera, odpowiedzialnego za public relations koncernu naftowego. W 1971 r. Alpine triumfalnie powrócił na tor z a F3 zaprojektowany przez André de Cortanze (podwozie) i Marcela Huberta (aerodynamika), napędzany silnikiem Renault przygotowany przez Bernarda Dudota. Patrick Depailler został mistrzem Francji na oczach swojego kolegi z drużyny Jean-Pierre'a Jabouille'a, dwóch źrebiąt elfów rozwijających się równolegle w F2, na Tecno. Było zatem logiczneAlpine songe à capitaliser sur les qualités de sa F3 pour passer à l’échelon supérieur. Problème : Renault ne disposait pas d’un moteur capable de concourir à un tel niveau, alors que la F2 passait du 1 600 cm3 au 2 litres. Dans ces conditions, l’emploi d’un propulseur étranger était nécessaire, ce qui était incompatible avec les
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)