Elf 2, urodzony pod

Można było ich wezwać Alpine gdyby Renault to zaakceptowało, ale ze względu na zagraniczne silniki te „mieszańce” zostały adoptowane przez Elfa. Niemniej jednak utorowali drogę Régie do F1 po zdobyciu tytułu mistrza Europy przez Jean-Pierre'a Jabouille'a na Renault V6 używanym w 1976 roku.

opublikowany 28/08/2022 à 15:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Elf 2, urodzony pod

W Pau w 1973 roku François Cevert zapewnił Elfowi 2 pierwsze zwycięstwo © DPPI

Od momentu powstania w 1967 roku Elf jest mocno związany z francuskimi producentami, dzięki dynamice François Guitera, odpowiedzialnego za public relations koncernu naftowego. W 1971 r. Alpine triumfalnie powrócił na tor z a F3 zaprojektowany przez André de Cortanze (podwozie) i Marcela Huberta (aerodynamika), napędzany silnikiem Renault przygotowany przez Bernarda Dudota. Patrick Depailler został mistrzem Francji na oczach swojego kolegi z drużyny Jean-Pierre'a Jabouille'a, dwóch źrebiąt elfów rozwijających się równolegle w F2, na Tecno. Było zatem logiczneAlpine songe à capitaliser sur les qualités de sa F3 pour passer à l’échelon supérieur. Problème : Renault ne disposait pas d’un moteur capable de concourir à un tel niveau, alors que la F2 passait du 1 600 cm3 au 2 litres. Dans ces conditions, l’emploi d’un propulseur étranger était nécessaire, ce qui était incompatible avec les

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)