Od momentu powstania w 1967 roku Elf jest mocno związany z francuskimi producentami, dzięki dynamice François Guitera, odpowiedzialnego za public relations koncernu naftowego. W 1971 r. Alpine triumfalnie powrócił na tor z a F3 zaprojektowany przez André de Cortanze (podwozie) i Marcela Huberta (aerodynamika), napędzany silnikiem Renault przygotowany przez Bernarda Dudota. Patrick Depailler został mistrzem Francji na oczach swojego kolegi z drużyny Jean-Pierre'a Jabouille'a, dwóch źrebiąt elfów rozwijających się równolegle w F2, na Tecno. Było zatem logiczneAlpine myśli o wykorzystaniu zalet swojego F3, aby przejść na wyższy poziom. Problem: Renault nie miało silnika zdolnego konkurować na takim poziomie, natomiast F2 spadło z 1 cm600 do 3 litrów. W tych warunkach konieczne było użycie obcego paliwa, co było niezgodne z przepisami
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)