Jak Sami Meguetounif przygotowuje się do swojej pierwszej wizyty w Australii

Sami Meguetounif, który trzy tygodnie temu dobrze spisał się w swoim debiucie w F3 w Bahrajnie, zamierza kontynuować swoją dobrą passę w Australii. U podnóża podium w Sakhir drużyna Habów wie, na czym musi się skupić, aby jako debiutant móc dalej robić postępy.

opublikowany 21/03/2024 à 07:44

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Jak Sami Meguetounif przygotowuje się do swojej pierwszej wizyty w Australii

© Sebastian Rozendaal / holenderska agencja fotograficzna / DPPI

Jedno jest pewne, Sami Meguetounif nie przegapił swojej prezentacji Formuła 3. Marsylia, nowy rekrut z Trident na sezon 2024, pojawił się w Bahrajnie jako najnożniejszy kierowca trio włoskiego zespołu, przed swoimi dwoma kolegami z drużyny, kolejnym debiutantem w osobie Santiago Ramosa i powtarzającym Leonardo Fornarolim.

Czwarty w kwalifikacjachFrancuz został pokonany jedynie przez takich zawodników jak Dino Beganovic (Prema), Luke Browning (Hitech GP) i Gabriele Mini (Prema). Kierowcy znacznie bardziej doświadczeni od niego zatem w swojej kategorii. Jeśli potem cierpiał trochę bardziej podczas Sprintu (10e), Sami Meguetounif zakończył wyścig główny na podium po tym, jak przez pewien czas pływał w 2e pozycja. Wystarczająco, aby dodać mu pewności siebie przed pierwszą kampanią w dywizji.

« Gdyby mi powiedziano, zakończę 4e wyścigu głównego w Bahrajnie przed rozpoczęciem sezonu podpisałbym kontrakt od razu, Przyznaje. Nie mogę powiedzieć, że nie jestem szczęśliwy (o wyniku). Myślę, że prawie straciłem tam podium, popełniając kilka małych błędów, szczególnie dlatego, że przez cały wyścig byłem pod presją. Ale to dobre punkty, jestem zadowolony ze swojego debiutu. Wiele się tam nauczyłem. "

Potwierdź w Melbourne

F3 nieobecny w programie drugiej rundy sezonu F1 w Arabii Saudyjskiej Francuz wraca do gry w najbliższy weekend przeciwko Australii. Odkrycie dla tego, kto nigdy nie zapuszczał się na drugi koniec świata.

Przygotowując się do powrotu na „miejskie” tory po raz pierwszy od Monako 2022, kiedy grał we FRECA, Sami wykorzystał tę trzytygodniową przerwę, aby przygotować się jak najlepiej. Wracając na Stary Kontynent po Bahrajnie, Habowie ściśle współpracowali z Tridentem, aby wylądować na Antypodach w możliwie najlepszych warunkach, aby potwierdzić, że Bahrajn nie był dziełem przypadku.

« Dwa dni po zakończeniu weekendu w Bahrajnie udałem się od razu do siedziby Trident w Mediolanie, on mówi. Można powiedzieć, że od tego czasu nie przestajemy działać. Zrobiliśmy dużo symulatorów. (Jeśli chodzi o utwór) Nie mamy dużo czasu do kwalifikacji, więc nawet jeśli jesteś debiutantem, musisz od razu wczuć się w rytm na treningach, aby w kwalifikacjach grać z przodu. Do tego symulator jest bardzo przydatny. Udało mi się przejechać wiele okrążeń, ale także przeprowadzić symulacje wyścigów. Pomogło mi. Oprócz symulatora sprawdziliśmy, co zespół zrobił w zeszłym roku w Australii, zwłaszcza od czasu Gabriela (Bortoleto, aktualny mistrz F3 z Trident) wygrałem tutaj, więc to dobrze. Ogólnie, [przygotowanie] poszedł dobrze. "

W swoim debiucie Sami Meguetounif wziął udział w kilku świetnych bitwach na torze. © Eryk Alonso / holenderska agencja fotograficzna / DPPI

Zidentyfikowano dwa obszary wymagające poprawy

W dobrej dynamice na kilka godzin przed rozpoczęciem australijskiego weekendu Sami Meguetounif ma świadomość, że nie wszystko jest jeszcze idealne. W Bahrajnie być może brakowało mu trochę tempa wyścigowego, szczególnie w sprincie, pomimo dobrych startów. I chociaż sprawiał wrażenie wygodnego na latającym okrążeniu, były MP Motorsport wie, że nie będzie w stanie za każdym razem powtarzać tego rodzaju wyników. Aby tego dokonać, będziemy musieli w pełni wykorzystać pojedynczą sesję treningową przed kwalifikacjami i w ten sposób uniknąć wszelkich pułapek.

« Jako debiutant, na nowym torze i mając tak mało czasu do kwalifikacji, wiem, że najtrudniejszą częścią jest ustalenie dobrego czasu na wejście na każdy nowy komplet opon, wskazuje on. To coś, nad czym muszę popracować. Podczas przedsezonowych testów w Bahrajnie mogłem popełnić kilka błędów w takich sytuacjach. To nie dlatego, że wtedy uzyskałem dobry wynik jak na pierwszy rok, mogłem to powtarzać za każdym razem. To jeden z moich głównych celów. Muszę także popracować nad zarządzaniem oponami podczas wyścigu. Lepiej zrozum, kiedy powinienem atakować, a kiedy nie. Atakowanie F3 różni się od tego, czego doświadczyłem w przeszłości, zwłaszcza dzięki obecności DRS. "

CZYTAJ TAKŻE > Sami Meguetounif, czas zabłysnąć w Formule 3

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz