Biorąc pod uwagę, że 12 jednomiejscowych zawodników zgłosiło się w tym sezonie do zawodów regionalnych i 18 do Eurocup, przyszłość obu mistrzostw wydawała się skomplikowana. Powód, dla którego ich poszczególni promotorzy, a mianowicie ACI Sport-WSK Promotion i Renault Sport, rozważają połączenie sił w celu stworzenia jednej serii na przyszły sezon. „ Dyskusje na ten temat toczyły się już w latach 2018 i 2019, Poinformował nas o tym Benoît Nogier, dyrektor sprzedaży Renault Sport Racing. Pewne jest, że nigdy nie były one tak zaawansowane jak obecnie. »
Obecna sytuacja gospodarcza, jeszcze bardziej niepewna w obliczu kryzysu zdrowotnego, sprawia, że połączenie to jest niemal niezbędne. Z naszych informacji wynika, że wspólne dla obu serii podwozie Tatuus T-318 zostanie zachowane, natomiast silnik dostarczy Renault. Pirelli, już zaangażowana w Regional, byłaby wyłącznym dostawcą opon, nawet jeśli kwestia ta nie została jeszcze całkowicie rozwiązana w 100%.
Jeśli dojdzie do skutku, połączenie to umożliwi podniesienie poziomu tej kategorii umiejscowionej pomiędzy Formułą 4 a FIA. F3. Prema, która wygrała 28 z 36 wyścigów w historii Formuły Regionale Europe, może być tylko zachwycona, mogąc spotkać się z ART Grand Prix, R-ace GP i innymi. A co z nazwą? Bez większego zaskoczenia w świetle ostatnich zapowiedzi, jest więcej niż prawdopodobne, że apelacja Alpine daje o sobie znać. Potwierdzenie może nadejść już w weekend 1er listopada w Imoli, z okazji Grand Prix im F1, na marginesie którego odbędzie się Eurocup.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)