Jak oceniasz swój początek sezonu?
Gdyby po zeszłorocznych testach dla debiutantów w Walencji (listopad 2021 r.) powiedziano mi, że w pierwszym roku w sezonie będę czwarty, F3 po trzech rundach, w dodatku z Hitechem, nowym dla mnie zespołem, nie uwierzyłbym. Jesteśmy szybcy na każdym torze, nie spodziewałem się, że samochód będzie tak działać wszędzie. Nie wyobrażałem sobie też, że na poziomie osobistym tak szybko wpadnę w rytm. Jak na debiutanta, nie sądzę, żebym popełnił jakiś duży błąd. Jedyne, czego żałuję, to przebicia opony w Bahrajnie, ale szczerze mówiąc, był to wypadek, z którym nie mogłem nic zrobić. Z Hitechem wszystko idzie dobrze. W porównaniu do dużych zespołów, takich jak ART Grand Prix czy Prema, niekoniecznie jesteśmy najszybsi, ale jesteśmy najbardziej konsekwentni.
Przejście do Hitech, biorąc pod uwagę ostatnie wyniki zespołu, było mimo wszystko niewielkim ryzykiem. Czy jest zwycięzcą?
Wyraźnie. Mam wrażenie, że zespół jest na mnie skupiony i to jest oczywiście miłe. Jest bardzo uważna na moje uwagi. Wszystkie informacje, które przekazuję, są brane pod uwagę, czuję to i jest to odczuwalne.
Czy czujesz się liderem tej drużyny?
Nie mnie to mówić. Jestem najwyżej notowanym kierowcą w zespole, tak, mam też bardzo dobrego kolegę w osobie Kaylen Frederick, która miała świetny wyścig w Barcelonie. W każdym razie naprawdę czuję, że zespół słucha tego, co mówię. Mam świetne relacje z moim inżynierem Christophe'em Perrinem, który jest najbardziej doświadczonym inżynierem w zespole i który współpracował z kilkoma bardzo dobrymi (Czarownica, Leclerca, Russella…).
Następna runda F3 odbędzie się na Silverstone (1-3 lipca), gdzie nigdy nie jeździłeś. Czy martwisz się, że do kwalifikacji zostało tylko 50 minut?
Trochę tak. Większość kierowców już tam jeździła. W tamtym czasie Formuła Renault tam jechał. Później pozostanie tor, na którym przejedziemy więcej okrążeń niż na przykład w Barcelonie. Po pierwsze dlatego, że tam zawsze trudniej jest przystąpić do akcji, więc trzeba jeździć, a także dlatego, że opony są mniej wymagające, więc będziemy mogli mocniej naciskać, nie niszcząc gumy. Wdrożenie musi być dobre, to będzie konieczne. Potem już pewne, że 20 okrążeń w 50 minut też nie zrobimy. Uspokaja mnie również fakt, że Hitech zawsze radził sobie tam dobrze.
Czy Isack z 2022 r. osiągnął inny poziom w porównaniu z poziomem z 2021 r.?
Nie wiem. Przede wszystkim powiedziałbym, że zrobiłem postęp w zarządzaniu swoimi emocjami. W zeszłym roku opuściłem weekend z poczuciem, że osiągnąłem dużą prędkość, ale niekoniecznie dużo punktów na liczniku. Będąc tam, niewiele żałuję, kiedy wychodzę z wyścigów, jestem zadowolony ze swojej pracy. Mam wrażenie, że maksymalizuję, nawet jeśli zawsze można być lepszym, ale powiedziałbym, że udaje mi się łączyć dobre występy ze zbieraniem punktów.
CZYTAJ TAKŻE > Rankingi FIA Formuły 3
Gdzie widzisz swoje pole do poprawy?
Kwalifikacja. Jedyny w sezonie, w którym nie mieliśmy samochodu na pole position, myślę, że była to Imola. Ale w Bahrajnie i Barcelonie mieliśmy bardzo szybki samochód i myślę, że brakuje mi trochę doświadczenia, aby to wszystko złożyć w jedną całość, gdy opona znajduje się we właściwym oknie, a samochód jest opróżniony z benzyny. Poza tym myślę, że wyścigi zawsze były moją mocną stroną.
CZYTAJ TAKŻE > Debiut Isacka Hadjara w F3 robi wrażenie
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Pascala Lacroixa
05 o 07:2022
Uważam, że u Izaka istnieje rozumowanie w stylu Prosta