Novalak: „Od teraz będę pływał pod francuską banderą”

Clément Novalak, dwunasty z Carlinem w swoim pierwszym roku w FIA F3, spędzi swój drugi sezon w tej kategorii z Tridentem, drugim najlepszym zespołem poprzedniej kampanii.

opublikowany 20/02/2021 à 15:26

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Novalak: „Od teraz będę pływał pod francuską banderą”

Mieszkaniec Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, w 2020 r. jeździłeś z flagą Union Jack. Wygląda na to, że sytuacja na tym froncie ewoluuje…

Ech, tak! Od teraz będę pływał pod francuską banderą. Jest jeszcze kilka szczegółów administracyjnych do uporządkowania, ale już po pierwszych testach wszystko powinno być dobrze. Wchodzę w coraz bardziej międzynarodowe kategorie. W karting i F3 Angielski, nie zwracałem na to uwagi, ale moje korzenie są francuskie. Nie mieszkałem tam zbyt często, ale tam się urodziłem i za każdym razem, gdy wsiadam do pociągu lub samolotu we Francji, czuję się jak w domu, dlatego ważne było, aby dokonać zmiany. A potem słuchanie Marsylianki, jeśli uda mi się wygrywać wyścigi, jest dla mnie motywacją. Jestem szczęśliwy, że mogę reprezentować Francję.

Po pierwszym roku w Carlin (12. miejsce) w borykającym się z problemami zespole dołączasz do Trident. Dlaczego ten wybór?

Podczas testów na koniec sezonu mieliśmy świetną chemię z zespołem, inżynierami i ze mną. To świetne miejsce, aby rozwijać się jako kierowca, osiągać dobre wyniki i spędzić wspaniały sezon.

Jednakże zwróciły się do Ciebie zespoły ds F2...

Rzeczywiście zwrócono się do mnie, ale myślałem sobie, że poziom w F2 jest bardzo wysoki. Potem zdecydowałem na jakiś czas, że spędzę kolejny rok w F3. Rozważałem podwójny program F2-F3, dlatego pojechałem w kończących sezon testach F2. Ale moim celem tak naprawdę była F3, nie chciałem być psychicznie wyczerpany zmianami samochodów i mistrzostw, a na koniec sezonu z żalem dojechać na miejsce. Jestem pewien, że w tym roku osiągnę dobre wyniki w F3, a w przyszłym roku zajmę dobre miejsce w F2.

Szybkie słowo na temat nowego formatu F3 z mniejszą liczbą spotkań, ale z większą liczbą wyścigów?

Oprócz wyścigu głównego odbędą się dwa wyścigi rewersowe. Podobał mi się ten format w języku angielskim F3. Później z pewnością trudniej jest wyprzedzać w FIA F3, ale to pozostawi każdemu większe szanse na wygranie wyścigów. Może to skutkować większą liczbą nieregularnych występów i otwarciem mistrzostw jeszcze bardziej niż w zeszłym roku. To dobre dla widzów. Będzie miło, nawet jeśli myśl o tym, że po zdobyciu pole position będziemy startować z 10. pozycji, będzie dziwna. Ogólnie uważam to za zabawne.

Wszystkie informacje na temat formuł promocyjnych znajdziesz w magazynie AUTOhebdo w wersja cyfrowa.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz