Pierwsza runda F3 Euro Series w Le Castellet: Co nowego

Seria F3 Euro, zintegrowana w ten weekend ze spotkaniem 6 Hours of Le Castellet, oficjalnie inauguruje pewne zmiany na poziomie materialnym i regulacyjnym.

opublikowany 01/04/2011 à 14:28

Rap

0 Zobacz komentarze)

Pierwsza runda F3 Euro Series w Le Castellet: Co nowego

Na początku sezonu w kadrze jest tylko dwunastu kierowców, ale organizacja zawodów F3 Euro Series ma nadzieję zwiększyć liczbę uczestników w przyszłości tej dyscypliny. Na torze Paul Ricard HTTT, na którym od dziś dostępny jest tor o długości 5.8 km, zespoły F3 po raz pierwszy w kwalifikacjach zmierzą się z jednomiejscowymi bolidami wyposażonymi w opony Kumho w nowej konfiguracji. Podobnie jak w innych dyscyplinach (zwłaszcza FR 3.5), specyfikacje nowych gum uwzględniły dwa nowe parametry: skład gumy zapewniający zgodność z bardziej rygorystycznymi dyrektywami dotyczącymi ochrony środowiska oraz charakterystykę bardziej miękkiej gumy, która miała na celu poprawę bezwzględnych parametrów, ale także przyczepność spada bardziej znacząco po kilku okrążeniach. Ten ostatni punkt ma na celu doskonalenie wyszkolenia kierowców i przyciągnięcie nowych zespołów, które do tej pory niewątpliwie miały poczucie, że nie są w stanie walczyć z czołowymi zespołami ugruntowanymi w swojej dyscyplinie.

Zmieniony został także plan sportowy. Podczas klasycznych spotkań DTMF3 Euro Series będzie obejmować dwie godziny bezpłatnych treningów, 30-minutowe kwalifikacje i nie mniej niż trzy wyścigi, podobnie jak mistrzostwa Wielkiej Brytanii, które wprowadziły to rozwiązanie w 2010 roku. Dwa wyścigi zaplanowano na sobotę, trzeci w niedzielę.
Pierwszy i trzeci test, po 40 minut każdy, nagradzane są skalą punktową inspirowaną skalą testu F1 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), natomiast drugi wyścig trwa 20 minut i jest rozstawiony według systemu mistrzostw DTM (10-8-6-5-4-3 -2-1). Pozycja startowa do pierwszego wydarzenia jest określona przez drugi najlepszy czas w kwalifikacjach, przy czym najlepszy czas każdego kierowcy wyznacza pozycję startową do trzeciego wyścigu. Pozycja wyjściowa do drugiej imprezy ustalana jest na podstawie wyniku uzyskanego przez pierwszych ośmiu kierowców w pierwszej konkurencji przy zastosowaniu zasady odwróconej siatki.

Kalendarz :
1 kwietnia 03 Paul Ricard HTTT
29 kwietnia/1 maja Hockenheimring
13/15 maja Zandvoort
03 czerwca Spielberga
1 lipca 03 Norisring
05 sierpnia Nürburgring
09/11.09 wrzesień Silverstone
30 września/02 października Walencja – tor Ricardo Tormo
21/23 października Hockenheimring

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz