Wszystko, co musisz wiedzieć o systemie Push-to-Pass wprowadzonym we FRECA

W poszukiwaniu większej widowiska na torze promotor FRECA zdecydował się na wprowadzenie od 2022 roku systemu ułatwiającego wyprzedzanie pomiędzy zawodnikami.

opublikowany 10/02/2022 à 17:45

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Wszystko, co musisz wiedzieć o systemie Push-to-Pass wprowadzonym we FRECA

Wprowadzenie Push-to-Pass powinno ułatwić kierowcom wyprzedzanie. ©DPPI/A. Wincenty

Jeśli brakuje jednego małego elementu w wyścigach FRECA (Regionalne Mistrzostwa Europy Formuły wg Alpine), to rzeczywiście to małe ziarenko spektaklu zwykle stanowi jedyną część jednomiejscowy i która trzyma widza w napięciu. W pytaniu ? Jednomiejscowy samolot używany przez wszystkich zawodników: Tatuus T-318. Niekoniecznie bardzo dobrze urodzony, samochód jest z natury bardzo ciężki i nie nadaje się do wyprzedzania na torze, co zmusza kierowców do dawania z siebie wszystkiego na starcie lub do piekła w wyścigu, aby zdobyć pozycje. „ Regularnie i wiedząc, że nie mamy DRS, potrzebujesz delty półtorej sekundy na okrążenie, aby wyprzedzić przeciwnika » usłyszeliśmy na padoku w zeszłym roku.

Aby spróbować rozwiązać tę drażliwą kwestię dotyczącą zawodów, promotorzy FRECA zdecydowali się wprowadzić system wspomagania wyprzedzania o nazwie Push-to-Pass, używany już w innych mistrzostwach w przeszłości, a nawet dzisiaj. hui (DTM, IndyCar lub Indy Lights). Informacje, które ujawniliśmy w październiku ubiegłego roku i które jesteśmy w stanie obecnie potwierdzić. 

W dokumencie przesłanym do zespołów, które otrzymało AUTOhebdo, udało nam się poznać nowe szczegóły dotyczące stosowania Push-to-pass. Ten „mechanizm umożliwiający uruchomienie na określony czas dodatkowej mocy silnika po uruchomieniu przez naciśnięcie przycisku przez pilota” będzie można używać tylko pod pewnymi warunkami. Jeśli uda im się z niego skorzystać podczas drugiej oficjalnej sesji treningowej, kierowcy będą musieli obejść się bez niego w kwalifikacjach. W przeciwnym wypadku osobnik złapany in flagrante delicto zostanie unieważniony „wszystkie czasy okrążeń osiągnięte podczas danej sesji” oprócz otrzymania „ minimalna kara w postaci startu z tyłu stawki do następnego wyścigu, w którym kierowca będzie brał udział ".

Regulowane użycie

Dozwolone podczas wyścigów funkcja Push-to-Pass jest ograniczona do „tylko jedna aktywacja przed rozpoczęciem okrążenia formującego. » Od momentu aktywacji trybu kierowca może podczas wyścigu dokonać tylko 5 aktywacji, a każde naciśnięcie może zająć maksymalnie piętnaście sekund. Niemniej jednak w dokumencie przesłanym zespołom wskazano, że „ jeżeli zaistnieje konieczność zawieszenia wyścigu i tylko w takim przypadku zawodnik ma prawo ponownie włączyć tryb Push To Pass (z pięcioma dodatkowymi naciśnięciami trwającymi maksymalnie piętnaście sekund każde) przed wznowieniem wyścigu, chyba że dyrektor wyścigu wyświetli komunikat „Push To Pass wyłączony”.. » Niewłaściwe postępowanie będzie skutkować dyskwalifikacją z danego wyścigu, natomiast powtarzające się wykroczenie będzie skutkować startem z końca pola startowego w następnym wyścigu.

Szczególnie nadzorowane będzie natomiast jego wykorzystanie w wyścigach. W trzech scenariuszach kierowcy rzeczywiście będą musieli obejść się bez funkcji Push-to-Pass. Nie będą mieli prawa go włączyć przed startem 2. okrążenia wyścigu, ze względów bezpieczeństwa. Po przejeździe samochodu bezpieczeństwa będą musieli również przejechać linię startu/mety w nadziei, że samochód bezpieczeństwa wycofa się i będzie mógł ponownie z niego skorzystać. Wreszcie, " Gdy wyścig zostanie wznowiony za samochodem bezpieczeństwa, nie można nacisnąć przycisku Push To Pass, dopóki kierowca nie przekroczy linii mety po usunięciu samochodu bezpieczeństwa” – czytamy w dokumencie. W przypadku wykroczenia, kierownik wyścigu nałoży karę według własnego uznania na kierowcę uznanego za winnego.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz