Hybrydowy, elektryczny: Renault Sport Racing słucha

Kwestia przełomu hybrydy i prądu w sportach motorowych pozostaje coraz ważniejsza. Jeśli główne mistrzostwa zwracają się ku technologii, co z niższymi kategoriami?

opublikowany 03/12/2019 à 16:04

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Hybrydowy, elektryczny: Renault Sport Racing słucha

Si la F1, sztandarowa dyscyplina piramidy jednomiejscowy od dawna wykorzystuje technologię hybrydową, pozostała część nowej serii nadal jest zorientowana na termiczne układy napędowe.

Wydaje się jednak, że mistrzostwa stopniowo otwierają się na taką perspektywę. Po zobaczeniu, jak jednomiejscowe samochody F4 biorące udział w Igrzyskach FIA Motorsport Games są wyposażone w system hybrydowy opracowany przez KCMG, brytyjski F4 przeprowadzi eksperyment w trakcie kampanii 2020, wykorzystując podwozie Mygale wyposażone w 1-cylindrowy silnik Ford EcoBoost o pojemności 3 litra blok połączony z układem hybrydowym 48 V.

A co z inną serią jednomiejscowych pojazdów? Zadano pytanie Cyril Abiteboul, reżyser Renault Sport Racing, która w szczególności zarządza Formułą Renault Eurocup i dostarcza silniki dla FFSA F4.

„FIA będzie musiała przede wszystkim podjąć decyzję, przyznaje francuski menadżer na marginesie prezentacji podsumowania barometru sportów motorowych we Francji. Powinieneś zadać im to pytanie. W pierwszej kolejności do FIA należy przedstawienie regulaminu [F4] i od nas zależy jego rejestracja.

Dostarczamy silnik Akademii FFSA, która będzie coraz mniejsza. Nie możemy sprzeciwiać się wydajności i „downsizingowi”. Kiedy pojawią się łatwo dostępne rozwiązania, nie mam wątpliwości, że tak się stanie. Ale może z góry. Po pierwsze F2The F3 …Byłoby zaskakujące, gdyby zaczęło się od F4. »

Pytanie może również pojawić się w przypadku mistrzostw bardziej nastawionych na kierowców-dżentelmenów, takich jak Clio Cup, podczas gdy Renault logicznie rzecz biorąc wzmacnia wykorzystanie energii elektrycznej w swoim cywilnym zasięgu.

„Sukces tego typu produktów to model biznesowy wspólny dla producenta dostarczającego produkty, ale także dla panów-kierowców i zespołów, kontynuuje Cyril Abiteboul. Musimy zatem zakwestionować przypadek silników hybrydowych, które w związku z tym byłyby czystsze.

Koszty zakupu i utrzymania są wyższe. Działanie tych bloków jest również nieco bardziej wyspecjalizowane dla zespołów, które muszą doskonalić swoje umiejętności w zakresie silników cieplnych, ale także części elektrycznej.

Dlatego też należy wspierać i organizować cały sektor w sektorze elektrycznym i myślę, że wtedy stanie się to realistyczne. To się stanie. To kwestia kiedy, a nie czy. Powinniśmy przez to przejść w nadchodzącej dekadzie. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz