Jousse: „Zakończ w pierwszej trójce”

Julien Jousse, zwycięzca swojego pierwszego wyścigu Formuły 2 w ten weekend na torze Donington Park, chciał udowodnić, że potrafi atakować i zwyciężać. Od teraz Francuz chce umocnić swoje miejsce na podium mistrzostw, aby zdobyć superlicencję.

opublikowany 17/08/2009 à 18:22

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Jousse: „Zakończ w pierwszej trójce”

Julien Jousse, czy czułeś jakąś presję, jakieś napięcie, kiedy rozpoczynałeś drugi wyścig na torze Donington Park, gdzie startowałeś z pole position?
Na starcie pierwszego wyścigu byłem bardziej spięty, ponieważ startowałem z czwartej pozycji, a przecież nigdy nie jesteś bezpieczny przed mocnym ciosem. Potem popełniłem błąd wciskając przycisk limitera w złym momencie, przez co traciłem miejsca. Podczas drugiego wyścigu, startując z pole position, byłem bardziej zrelaksowany. Dodałem doładowanie (50 dodatkowych koni mechanicznych), aby zapewnić mi dobry pęd na początku. Kiedy zaczynasz na prowadzeniu, jest to oczywiście łatwiejsze, musisz po prostu skoncentrować się na wyścigu i jechać tak szybko, jak to możliwe, nie martwiąc się o innych. Najtrudniejszym ćwiczeniem są kwalifikacje. A po starcie najważniejsze jest utrzymanie głowy.

Wczesna neutralizacja, a następnie restart na piątym okrążeniu nie zachwiały twoją strategią?
Dobrze poradziłem sobie z trzema okrążeniami za samochodem bezpieczeństwa. Udało mi się wystartować w dobrych warunkach i przy dobrym wyważeniu opon. Kiedy jesteśmy na czele, mamy szansę wybrać, kiedy chcemy odejść. Miałem więc szczęście, że udało mi się zaskoczyć moich przeciwników i po ponownym uruchomieniu objąć trzydziestometrowe prowadzenie.

Czy Twoje tempo Cię zaskoczyło?
Byliśmy konkurencyjni i szybcy. Wiedzieliśmy, że jeśli chodzi o występy, jesteśmy bardzo dobrzy. Pokazałem to osiągając najlepsze okrążenia w obu wyścigach. Nie miałem problemu z poziomem osiągów samochodu.

Ukończenie wyścigu z piętnastosekundową przewagą na 25 okrążeń to duży sukces. Czy byłeś niezwykle zmotywowany?
Od początku sezonu pokazałem, że umiem grać konsekwentnie. Tym razem chciałem pokazać, że potrafię być napastnikiem. Odbierałem moim przeciwnikom średnio siedem dziesiątych na okrążeniu. Chciałem zostawić ślad, pokazać, że mogę to zrobić, być szybki i wygrać wyścig, atakując. Starałem się więc wyprzedzić jak najdalej, koncentrując się na wyścigu.

Czy przeprowadzone we wtorek testy miały decydujący wpływ na poprawę osiągów?
Przede wszystkim dodało mi to pewności siebie. Zwykle jedziemy tylko w piątek, mamy tylko dwie 30-minutowe sesje przed kwalifikacjami. Czas na powrót do porządku jest wystarczająco krótki, aby poczuć się pewnie. W ubiegły wtorek mogłem pojechać samochodem przez kilka godzin, co dodało mi pewności przed weekendem.

Czy to zwycięstwo może pociągnąć za sobą kolejne?
W każdym razie daje mi to nowy impuls. Zły weekend, jaki przeżyłem w Brands Hatch, złamał rytm mojego sezonu. To zwycięstwo pozwala mi nabrać nowego impetu. Mam nadzieję pozostać na tej ścieżce.

Jakie cele postawiłeś sobie przed rankingiem?
Chcę zbliżyć się do drugiego miejsca. Będzie to celem kolejnego spotkania (Oschersleben, 6 września). Moim celem jest ukończenie zawodów w pierwszej trójce, aby otrzymać superlicencję.

A pierwsze miejsce?
Andy Soucek jest bardzo daleko (różnica 24 punktów). Dam jednak z siebie wszystko, aby podejść bliżej i na koniec dokonamy obliczeń.

Zbliża się koniec sezonu. Myślisz już o kolejnym sezonie?
Tak, myślimy o tym. Nieświadomie myślimy o tym, co można zrobić w przyszłym roku. Musimy jednak pozostać skupieni na końcówce sezonu, która w dodatku kończy się późno (1 listopada w Barcelonie). Później wszystko zależy od zespołów i producentów, w zależności od wyborów dokonywanych w różnych mistrzostwach. Chciałbym zachować kierownicę w kategorii samochodów jednomiejscowych. Jazda samochodami, które jeżdżą bardzo szybko, zwłaszcza gdy jest się młodym, jest bardziej ekscytująca. Jednak jest jeszcze za wcześnie, aby wyobrazić sobie, co będę robić w przyszłym sezonie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz