ERC 2023: Przed pierwszą rundą zaciętych rywalizacji

Biorąc pod uwagę wszystkie zapowiedzi, które pojawiły się w ostatnich dniach, z niecierpliwością oczekiwano na listę zgłoszeń na pierwszy rajd ERC w 2023 roku. Ta dziedzina faktycznie spełnia oczekiwania, a ktokolwiek może wybrać przyszłego zwycięzcę, jest bardzo mądry.

opublikowany 28/02/2023 à 15:32

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

ERC 2023: Przed pierwszą rundą zaciętych rywalizacji

Souvent décrié pour son manque de compétitivité, le championnat d’Europe semble être à l’orée d’une splendide saison. Première manche du calendrier, le Rally Serras de Fafe (10-12 mars) a réuni 55 concurrents. Cela peut paraître peu, mais avec 44 voitures engagées dans la catégorie Rally2, un record vient sans doute d’être battu. Avec 24 exemplaires (dont 5 RS), Skoda est toujours le constructeur le mieux représenté, mais Citroën (7 C3) et Hyundai (9 i20) ont également des effectifs intéressants. Outre la richesse du matériel, le niveau des équipages a rarement été aussi élevé en ERC.

Wśród faworytów jest dwóch byłych zwycięzców rundy światowej. Mads Ostberg odkryje opony MRF, a Hayden Paddon rozpocznie swój program w Europie. Będąc jedyną osobą, która w tym roku ścigała się w Rajdzie 1, Craiga Breena musi znajdować się w czołówce poważnych pretendentów. Jeśli to trio wyróżnia się doświadczeniem, wielu z nich chce je pokonać, a przede wszystkim Efren Llarena, który jest aktualnym mistrzem. Zauważeni w zeszłym roku Tom Kristensson, który zadebiutuje nowym C3, Simon Wagner, Martin Sesks i Filip Mares mają nadzieję zabłysnąć. Znając trasę, nie możemy zapomnieć o miejscowych (Armindo Araujo, José Fontes, Ricardo Teodosio itp.), którzy będą mieli dwa cele: mistrzostwo kraju i pokonanie Europejczyków.

Plakat jest wspaniały, ale nie dajcie się zwieść. Jeśli skład wygląda tak interesująco, to także dlatego, że obecnych jest kilku zawodników, którzy będą mogli zmierzyć się na odcinkach specjalnych, które są bliskie tym, które zostaną wybrane do mistrzostw świata (11-14 maja). Czy w tej kwestii, biorąc pod uwagę liczbę wspaniałych wydarzeń, które mają miejsce w Europie, a nawet tylko w Portugalii, nie jest zaskakujące, że ERBN i Komisja ds. WRC odbywać się na tak małym obszarze geograficznym? Bez wątpienia można mieć trochę więcej wyobraźni. To pasuje do kierowców takich jak Erik Cais, Georg Linnamäe, Robert Virves czy Fabrizio Zaldivar, którzy będą mogli zdobyć doświadczenie na tym terenie wokół Fafe i Cabeceiras de Basto.

Po stronie francuskiej Yoann Bonato wspomina rundę, w której zajął 8. miejscee w 2021 r. po spowolnieniu spowodowanym przebiciem opony na początku weekendu. Czterokrotny mistrz Francji będzie liczył na to, że jego opony Michelin dobrze sobie poradzą.Jeśli Mathieu Franceschi odkryje Portugalię, Mathieu Margaillan niewątpliwie odnajdzie kilometry, które przejechał w 2015 roku, startując w rallye Portugalii w WRC. Wreszcie Pierre Ragues po raz pierwszy po dwóch wyścigach za kierownicą użyje swojej Fiesty Rally3 w ERC.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz