ERC – Zmiany na sezon 2015

Rada Światowa FIA przedstawiła kilka rozwiązań mających na celu zwiększenie zainteresowania ERC, która ma trudności z wystartowaniem.

opublikowany 12/09/2014 à 15:29

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ERC – Zmiany na sezon 2015

Jeśli FIA odniesie kilka sukcesów medialnych wraz ze wzrostem Rallycross lub debiut Formuły E (jutro w Pekinie, Chiny),ERC usiłuje wystartować po zainstalowaniu w miejsce serii IRC. Dlatego na wczorajszym posiedzeniu Rady Światowej w Pekinie przyjęto szereg działań mających na celu zwiększenie popularności Rajdowych Mistrzostw Europy, których promotorem pozostaje Eurosport Events (zarządzający także WTCC).

Główna kategoria ERC będzie zarezerwowana dla samochodów R5 i S2000. ERC 2 zostanie przeznaczona dla kierowców jeżdżących samochodami Grupy N (obecnie N4), natomiast ERC 3 będzie zarezerwowana dla samochodów z Grup R3, R2 i R1.

Tytuły Kierowców, Pilotów i Zespołów zostaną nagrodzone. Liczba wydarzeń zostanie zmniejszona do dziesięciu, z uwzględnieniem siedmiu najlepszych wyników kierowców ERC i ERC 2 (sześć dla kierowców ERC 3). Dodatkowo, maksymalny wiek kierowców ERC Juniorów został podniesiony do 27 lat, aby przyciągnąć więcej kierowców i dostosować się do limitów narzuconych w Krajowych Mistrzostwach Juniorów. Tylko kierowcy z priorytetem ERC będą mogli rywalizować w treningach i kwalifikacjach.

Aby uzyskać lepszą spójność w Mistrzostwach, zawody muszą oferować trasę z pomiarem czasu o długości od 200 do 230 km. Ponadto, aby ograniczyć koszty, zmniejszona zostanie liczba opon. W przypadku pojazdów z napędem na 4 koła będzie można mieć maksymalnie 18 opon na wydarzenie, a w przypadku pojazdów z napędem na 2 koła – 14 opon. Wreszcie, testowanie każdego wydarzenia, w którym bierze udział kierowca, zostanie skrócone do jednego dnia.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz