ERC – Ypres: Kierowcy Peugeota wiedzą, czego się spodziewać

Craig Breen i Kevin Abbring przygotowują się do wzięcia udziału w słynnym rajdzie Ypres z jego gwiazdą Freddym Loixem za kierownicą swojego Peugeota 208 T16. Na ich doświadczenie będą mogli liczyć kierowcy producenta Sochaux.

opublikowany 18/06/2014 à 17:34

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ERC – Ypres: Kierowcy Peugeota wiedzą, czego się spodziewać

Le Rajd samochodowy Ypres, szósty testERC (najdłuższy w sezonie z przejechaniem 294,79 km), będzie szansą dla kierowców Peugeot powrócić do wyścigu o tytuł przeciwko liderowi Esapekce Lappiemu. Craiga Breena to najpoważniejszy przeciwnik kierowcy Skody, który zdobył 29 punktów przed startem w belgijskich zawodach, gdzie w zeszłym roku ostatni stopień na podium stanął za kierownicą 207 S2000. Zwycięstwo zapowiada się trudne do osiągnięcia nad ośmiokrotnym zwycięzcą Freddym Loixem, ale Irlandczyk zamierza spróbować szczęścia, zwłaszcza że walczy także o tytuł ERC Asphalt Master, startując w sześciu imprezach, w tym w Rajdzie Ypres, w którym Fin również prowadzi z 51 punktami przewagi nad kierowcą Peugeota.

„W zeszłym roku świetnie się bawiłem w Ypres. Dlatego bardzo się cieszę, że mogę wrócić po raz drugi.”– komentuje kierowca Peugeota 208 T16. „Po kilku niepowodzeniach, które napotkaliśmy, bardzo ważny jest dla nas powrót do wyścigu o tytuł. Ypres to trudny rajd z bardzo wąskimi drogami i miejscami ogromnymi zwężeniami. Bardzo ważną rolę odgrywa także pogoda. Rywalizacja będzie bardzo zacięta. Mam jednak nadzieję, że nasza prędkość pozwoli nam walczyć o zwycięstwo. »

Jego kolega z zespołu Kevin Abbring, który zajmuje dziesiąte miejsce w mistrzostwach, wciąż się uczy, ale Holender osiągnął zachęcające wyniki, tracąc zwycięstwo w Rajdzie Azorów zaledwie o sześć sekund za Bernardo Soudą. „W Ypres jechałem w 2011 roku. Nawet jeśli w tym roku odcinki nie są identyczne, to znam specyfikę tego rajdu, z jego zwężeniami. Byłem tam dwa razy, ale z napędem na 2 koła. Wiadomo, że z napędem na 4 koła 208 T16 będzie inaczej. Samochód dobrze radzi sobie na asfalcie. Jednak w Belgii jest zupełnie inaczej niż inne imprezy odbywające się na tego typu nawierzchni. Testy przeprowadzone na początku tygodnia pomogły nam wypracować najlepsze ustawienie. Model 208 staje się coraz bardziej niezawodny. Jednak sobota to prawdziwe wyzwanie zarówno dla kierowcy, jak i dla samochodu mającego do pokonania 200 kilometrów. Nigdy nie zrobiłem tak wiele w ciągu jednego dnia specjalnego. »

Ofertę Peugeota uzupełni Stéphane Lefebvre, który za kierownicą Peugeota 208 R2 zdominował swoją kategorię podczas portugalskiej imprezy. „To nasz pierwszy udział w tym wiecu. Podejdziemy do tego wyścigu z tym samym celem, co Rajd Azorów: wygrać w kategorii ERC Junior. To dla nas pierwszy asfaltowy rajd w Mistrzostwach i czekamy, jak wypadniemy na tle innych zawodników ERC Junior. Jesteśmy czwarti w mistrzostwach i chcemy zdobyć jak najwięcej punktów w tej rundzie, aby wrócić na prowadzenie. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz