Co by było, gdyby Nowozelandczyk został mistrzem Europy? Czy nie byłaby to miła afront wobec wszystkich pretendentów ze „Starego Kontynentu”? Gdyby tak się stało, byłby to pierwszy raz w tych zawodach, w którym można byłoby prześledzić ich historię od 1953 roku.
W każdym razie jest to wyzwanie, które postawił przed sobą Hayden Paddon. Od rallye z Nowej Zelandii w październiku 2022 r. kierowca z Geraldine na południu Wyspy Południowej wyjaśnił, że nie planuje powrotu do WRC2, ale marzy mu się ściganie w Europie. Poza sezonem potwierdził, że jego projekt w ERC postępował dobrze i oto jest na początku pierwszej rundy w 2023 roku.
Zwykle Paddon lubi robić wszystko sam ze swoim małym zespołem zagorzałych ludzi, ale w tym roku połączy siły z zespołem BRC. Włosi mieszkający w Cherasco (60 km na południe od Turynu) są przyzwyczajeni do europejskich rozgrywek. Współpracownik od 18e sezonie niezniszczalnego Johna Kennarda (64 l.), Paddon rozegra 7 z 8 spotkań. Rzeczywiście będzie mu brakowało Wysp Kanaryjskich. Na lądzie będzie miał już punkty orientacyjne na Łotwie (6e w 2022 r.), a także w Portugalii i Polsce, gdzie ewoluował WRC. Jednak w przypadku wyścigów na asfalcie (Rzym, Barum, Węgry) będzie miał trudności z odkryciem.
« Podczas naszych zeszłorocznych europejskich występów nauczyliśmy się wielu rzeczy, wyjaśnia Hayden. Dotyczyło to wydarzeń i budżetów. Zdecydowaliśmy się skupić na ERC z dwóch powodów. Po pierwsze, żądana kwota jest dla nas bardziej osiągalna, wiedząc, że nadal rywalizujemy w mistrzostwach FIA na wysokim poziomie. Po drugie, z osobistego punktu widzenia bardziej atrakcyjna jest walka o zwycięstwa rajdowe niż o sukcesy klasowe. Biorąc pod uwagę logistykę tych zawodów, interesujące było nawiązanie bliskich relacji z bardzo renomowanym europejskim zespołem, takim jak BRC Racing Team, przy jednoczesnym wykorzystaniu części naszego personelu. »
Oprócz startów w ERC Paddon będzie kilkakrotnie wracał do swojego kraju, aby rywalizować w mistrzostwach krajowych lub występować na wystawach swoim Hyundaiem Kona EV.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)