Hayden Paddon: Kiwi kontra ERC

Jednym z punktów zainteresowania najbliższego wiecu w Fafe (10-12 marca) będzie udział Haydena Paddona, który rozpocznie tam swój program. Czy za kierownicą swojego Hyundaia i20 Rally2 stanie się pierwszym spoza Europy, który zdobędzie koronę ERC?

opublikowany 01/03/2023 à 07:19

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Hayden Paddon: Kiwi kontra ERC

Co by było, gdyby Nowozelandczyk został mistrzem Europy? Czy nie byłaby to miła afront wobec wszystkich pretendentów ze „Starego Kontynentu”? Gdyby tak się stało, byłby to pierwszy raz w tych zawodach, w którym można byłoby prześledzić ich historię od 1953 roku.

W każdym razie jest to wyzwanie, które postawił przed sobą Hayden Paddon. Od rallye z Nowej Zelandii w październiku 2022 r. kierowca z Geraldine na południu Wyspy Południowej wyjaśnił, że nie planuje powrotu do WRC2, ale marzy mu się ściganie w Europie. Poza sezonem potwierdził, że jego projekt w ERC postępował dobrze i oto jest na początku pierwszej rundy w 2023 roku.

Zwykle Paddon lubi robić wszystko sam ze swoim małym zespołem zagorzałych ludzi, ale w tym roku połączy siły z zespołem BRC. Włosi mieszkający w Cherasco (60 km na południe od Turynu) są przyzwyczajeni do europejskich rozgrywek. Współpracownik od 18e sezonie niezniszczalnego Johna Kennarda (64 l.), Paddon rozegra 7 z 8 spotkań. Rzeczywiście będzie mu brakowało Wysp Kanaryjskich. Na lądzie będzie miał już punkty orientacyjne na Łotwie (6e w 2022 r.), a także w Portugalii i Polsce, gdzie ewoluował WRC. Jednak w przypadku wyścigów na asfalcie (Rzym, Barum, Węgry) będzie miał trudności z odkryciem.

Za kierownicą tego Hyundai i20 Rally2 Hayden Paddon ambitionne d’être le premier non-européen à devenir champion d’Europe

« Podczas naszych zeszłorocznych europejskich występów nauczyliśmy się wielu rzeczy, wyjaśnia Hayden. Dotyczyło to wydarzeń i budżetów. Zdecydowaliśmy się skupić na ERC z dwóch powodów. Po pierwsze, żądana kwota jest dla nas bardziej osiągalna, wiedząc, że nadal rywalizujemy w mistrzostwach FIA na wysokim poziomie. Po drugie, z osobistego punktu widzenia bardziej atrakcyjna jest walka o zwycięstwa rajdowe niż o sukcesy klasowe. Biorąc pod uwagę logistykę tych zawodów, interesujące było nawiązanie bliskich relacji z bardzo renomowanym europejskim zespołem, takim jak BRC Racing Team, przy jednoczesnym wykorzystaniu części naszego personelu. »

Oprócz startów w ERC Paddon będzie kilkakrotnie wracał do swojego kraju, aby rywalizować w mistrzostwach krajowych lub występować na wystawach swoim Hyundaiem Kona EV. 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz