Meeke przed Kopeckim… ale za Hevią

Dziewiąta runda IRC, Rajd Principe de Asturias rozpoczyna się w piątek pierwszym etapem obejmującym ponad 160 km odcinków specjalnych. Podczas czwartkowego Shakedown lokalny kierowca Alberto Hevia pokonał Krisa Meeke i Jana Kopecky'ego.

opublikowany 10/09/2009 à 17:14

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Meeke przed Kopeckim… ale za Hevią

Po odcinku próbnym faworyci pokazali czubek nosa… za lokalnym kierowcą Alberto Hevią. Kierowca Skody z Hiszpanii, Hevia, przekonał wszystkich, osiągając czas 1'46"0 w trzecim przejeździe na odcinku próbnym, którego nie był już w stanie poprawić. Z tyłu na osiągi wszystkich miał wpływ wybór opon. Na odcinku, którego długość nie przekraczała 11 km, najskuteczniejsza okazała się opona BFGoodrich A3 (guma miękka), ale być może na trasie przewagę uzyska BFGoodrich A31 (guma twardsza). rallye.

Za Hevią najlepsze czasy należał do Krisa Meeke (Peugeot, 1’46”6) i Jan Kopecky (Skoda, 1’47”2), obaj na miękkich oponach. Nicolas Vouilloz (Peugeot, 1”48), Freddy Loix (Peugeot, 1”1) i Giandomenico Basso (48”4) osiągnęli najlepsze czasy na oponach A1. Upośledzony przez problem ze skrzynią biegów, Vouilloz był ograniczony do trzech podań. Zwróć uwagę na obecność Protona dla Guya Wilksa (48’5”31), Opla dla Toni Gardemeister (1’51”6) i Skody Francuza Juliena Maurina (1’51”6).

Ranking wstrząsów :
1. Hewia (E) ? Skoda? 1 m 46.0 s
2. Meeke (Wielka Brytania)? Peugeota? +0.6 s
3. Kopecky (CZ)? Skoda – +1.2 s
4. Vouilloz (F)? Peugeot – +2.1 s
5. Loix (B)? Peugeot – +2.4 s
6. Basso (ja)? Abartha – +2.5 s
7. Sołowów (PL)? Peugeot – +3.5s
8. Fontana (ja)? Peugeot – +3.9 s
9. Fuster (E)? Abartha – +3.9 s
10. Wilks (Wielka Brytania)? Proton – +5.6 s
11. Maurin (F)? Skoda – +8.5s
12. Znak (E)? Ralliart – +9.3 s

0 Zobacz komentarze)