Lider Mikko Heikkilä na zakończenie pierwszego dnia w Fafe

Dziś wieczorem w Portugalii Finn Heikkilä wrócił na prowadzenie po trudnym etapie. Przez całą sobotę rywalizowało ze sobą kilku kierowców, a dużą rolę odegrały warunki pogodowe i stan dróg.

opublikowany 11/03/2023 à 18:47

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Lider Mikko Heikkilä na zakończenie pierwszego dnia w Fafe

Mistrzostwa ERC 2023 otwarto wczoraj podczas nocnej specjalnej trasy o długości 1,43 km ulicami Fafe. Lekki deszcz sprawił, że bruk był bardzo śliski dla samochodów ścigających się w konfiguracji szutrowej, z oponami lepiej przystosowanymi do błota i piasku. Pierwszą niespodziankę tego spotkania podpisał Ricardo Teodosio. Portugalczyk był bowiem pierwszym liderem, przed Erikiem Caisem i Mikołajem Marczykiem.

Pozostała część etapu była bardziej klasyczna i obejmowała pętlę składającą się z 3 etapów, które rozgrywano raz rano i drugi po południu. Ze względów bezpieczeństwa organizatorzy podjęli decyzję o usunięciu dwóch przejść w Vieira do Minho (SS5/9), co oznacza, że ​​zrezygnowano z trasy o długości 23,52 km.

Z listą startujących zawierającą dobrych dziesięciu pretendentów do zwycięstwa, bitwa dotrzymała wszystkich obietnic i zakończyła się starciem pomiędzy Madsem Ostbergiem, Mikko Heikkilä, Craiga Breena i Haydena Paddona. Kilku kierowców, takich jak Cais, Martin Sesks i Pontus Tidemand, próbowało podążyć za nimi, ale doświadczyli niepowodzeń, które stopniowo spowodowały ich wycofanie. Trzeba przyznać, że warunki pogodowe bardzo utrudniały postęp zawodników ze względu na przelotne opady deszczu i mgłę. Skutkowało to błotem i bardzo śliskimi drogami. Pod koniec porannej pętli Ostberg był słabym liderem, gdyż Norweg miał zaledwie 1 s5 przewagi nad Heikkilä i 7 s5 nad Breenem.

Od popołudnia pozycje uległy zmianie. Jeśli deszcz nadal padał, pojawiało się także słońce, pozwalając ziemi wyschnąć. Bre podpisał swój 2e najlepszy czas rallye i objął prowadzenie. Irlandczykowi groziło jednak Heikkilä przy 1 s i Ostberg przy 5 s. Jedną z cech charakterystycznych portugalskich ścieżek jest to, że są one bardzo kruche podczas 3es przejścia i zostało to ponownie zweryfikowane w SS7, gdzie ekipy, które je przykrywały, zgłosiły szyny i duże kamienie. Ofiara dwóch przebić opon Breen stracił ponad 2 minuty i szanse na zwycięstwo. Pomimo problemów z silnikiem Heikkilä zdołał wycofać się z jazdy na czas, która ostatecznie okazała się ostatnią w sobotę. Po brutalnym wypadku Armindo Araujo odcinek specjalny został zatrzymany, a kolejny (SS8) odwołany. 31-letni Fin, który w zeszłym roku został mistrzem swojego kraju, wrócił do Fafe z przewagą 4s2 nad Madsem Ostbergiem i 17s2 nad Haydenem Paddonem, autorem ostrożnego i szybkiego dnia.

Klasyfikacja na koniec pierwszego etapu Rajdu Fafe

1.
+1

Heikkilä Mikko – Vaaleri Samu
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

46:04.4

 

80.3

2.
+1

Østberg Mads – Barth Patrik
Citroën C3 Rally2

RC2

46:08.6

+ 4.2
+ 4.2

80.2
0.07

3.
+2

Paddon Hayden – Kennard John
Hyundai i20 N Rally2

RC2

46:21.6

+ 17.2
+ 13.0

79.8
0.28

4.

Linnamee Georg – Morgan James
Hyundai i20N Rally2

RC2

46:25.7

+ 21.3
+ 4.1

79.7
0.35

5.
+2

Sesks Mārtiņš – Francis Renārs
Skoda Fabia RS Rally2

RC2

46:42.1

+ 37.7
+ 16.4

79.2
0.61

6.

Marczyk Mikołaj – Gospodarczyk S.
Skoda Fabia RS Rally2

RC2

46:47.4

+ 43.0
+ 5.3

79.1
0.70

7.
+4

Cais Erik – Bacigál Igor
Skoda Fabia RS Rally2

RC2

47:23.8

+ 1: 19.4
+ 36.4

78.0
1.29

8.

Csomós Miklós – Nagy Attila
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

47:39.7

+ 1: 35.3
+ 15.9

77.6
1.55

9.
+3

Bonato Yoann – Boulloud Benjamin
Citroën C3 Rally2

RC2

47:42.8

+ 1: 38.4
+ 3.1

77.5
1.60

10.
+3

Llarena Efrén – Fernández Sara
Skoda Fabia RS Rally2

RC2

47:46.7

+ 1: 42.3
+ 3.9

77.4
1.66

11.
+3

Tidemand Pontus – Thulin Julia
Rajd Forda Fiesty2

RC2

47:56.8

+ 1: 52.4
+ 10.1

77.1
1.82

12.
+3

Zaldivar F. – Der Ohannesian M.
Hyundai i20N Rally2

RC2

48:00.2

+ 1: 55.8
+ 3.4

77.1
1.88

13.
+4

Mabellini Andrea – Lenzi Virginia
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

48:01.7

+ 1: 57.3
+ 1.5

77.0
1.90

14.
+4

Tempestini Simone – Itu Sergiu
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

48:12.3

+ 2: 07.9
+ 10.6

76.7
2.07

15.
+4

Kristensson Tom – Johansson Andreas
Citroën C3 Rally2

RC2

48:20.3

+ 2: 15.9
+ 8.0

76.5
2.20

16.
+4

Correia Miguel – Carvalho J.
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

48:24.3

+ 2: 19.9
+ 4.0

76.4
2.27

17.
+4

Wagner Simon – Zimowy Gerald
Skoda Fabia RS Rally2

RC2

48:25.9

+ 2: 21.5
+ 1.6

76.4
2.30

18.
+4

Margaillan Matthieu – Margaillan M.
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

48:38.8

+ 2: 34.4
+ 12.9

76.0
2.50

19.
+4

Battistolli Alberto – Scattolin S.
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

48:45.7

+ 2: 41.3
+ 6.9

75.9
2.62

20.
-19

Breen Craig – Fulton James
Hyundai i20N Rally2

RC2

48:47.5

+ 2: 43.1
+ 1.8

75.8
2.65

21.
+4

Nucita Andrea – Guio Elia
Hyundai i20N Rally2

RC2

49:03.6

+ 2: 59.2
+ 16.1

75.4
2.91

22.
-13

Franceschi M. – Escartefigue J.
Skoda Fabia Rally2 evo

RC2

49:06.3

+ 3: 01.9
+ 2.7

75.3
2.95

 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)