Mistrzostwa ERC 2023 otwarto wczoraj podczas nocnej specjalnej trasy o długości 1,43 km ulicami Fafe. Lekki deszcz sprawił, że bruk był bardzo śliski dla samochodów ścigających się w konfiguracji szutrowej, z oponami lepiej przystosowanymi do błota i piasku. Pierwszą niespodziankę tego spotkania podpisał Ricardo Teodosio. Portugalczyk był bowiem pierwszym liderem, przed Erikiem Caisem i Mikołajem Marczykiem.
Pozostała część etapu była bardziej klasyczna i obejmowała pętlę składającą się z 3 etapów, które rozgrywano raz rano i drugi po południu. Ze względów bezpieczeństwa organizatorzy podjęli decyzję o usunięciu dwóch przejść w Vieira do Minho (SS5/9), co oznacza, że zrezygnowano z trasy o długości 23,52 km.
Z listą startujących zawierającą dobrych dziesięciu pretendentów do zwycięstwa, bitwa dotrzymała wszystkich obietnic i zakończyła się starciem pomiędzy Madsem Ostbergiem, Mikko Heikkilä, Craiga Breena i Haydena Paddona. Kilku kierowców, takich jak Cais, Martin Sesks i Pontus Tidemand, próbowało podążyć za nimi, ale doświadczyli niepowodzeń, które stopniowo spowodowały ich wycofanie. Trzeba przyznać, że warunki pogodowe bardzo utrudniały postęp zawodników ze względu na przelotne opady deszczu i mgłę. Skutkowało to błotem i bardzo śliskimi drogami. Pod koniec porannej pętli Ostberg był słabym liderem, gdyż Norweg miał zaledwie 1 s5 przewagi nad Heikkilä i 7 s5 nad Breenem.
Od popołudnia pozycje uległy zmianie. Jeśli deszcz nadal padał, pojawiało się także słońce, pozwalając ziemi wyschnąć. Bre podpisał swój 2e najlepszy czas rallye i objął prowadzenie. Irlandczykowi groziło jednak Heikkilä przy 1 s i Ostberg przy 5 s. Jedną z cech charakterystycznych portugalskich ścieżek jest to, że są one bardzo kruche podczas 3es przejścia i zostało to ponownie zweryfikowane w SS7, gdzie ekipy, które je przykrywały, zgłosiły szyny i duże kamienie. Ofiara dwóch przebić opon Breen stracił ponad 2 minuty i szanse na zwycięstwo. Pomimo problemów z silnikiem Heikkilä zdołał wycofać się z jazdy na czas, która ostatecznie okazała się ostatnią w sobotę. Po brutalnym wypadku Armindo Araujo odcinek specjalny został zatrzymany, a kolejny (SS8) odwołany. 31-letni Fin, który w zeszłym roku został mistrzem swojego kraju, wrócił do Fafe z przewagą 4s2 nad Madsem Ostbergiem i 17s2 nad Haydenem Paddonem, autorem ostrożnego i szybkiego dnia.
Klasyfikacja na koniec pierwszego etapu Rajdu Fafe
1. |
Heikkilä Mikko – Vaaleri Samu |
RC2 |
46:04.4 |
80.3 |
|
2. |
Østberg Mads – Barth Patrik |
RC2 |
46:08.6 |
+ 4.2 |
80.2 |
3. |
Paddon Hayden – Kennard John |
RC2 |
46:21.6 |
+ 17.2 |
79.8 |
4. |
Linnamee Georg – Morgan James |
RC2 |
46:25.7 |
+ 21.3 |
79.7 |
5. |
Sesks Mārtiņš – Francis Renārs |
RC2 |
46:42.1 |
+ 37.7 |
79.2 |
6. |
Marczyk Mikołaj – Gospodarczyk S. |
RC2 |
46:47.4 |
+ 43.0 |
79.1 |
7. |
Cais Erik – Bacigál Igor |
RC2 |
47:23.8 |
+ 1: 19.4 |
78.0 |
8. |
Csomós Miklós – Nagy Attila |
RC2 |
47:39.7 |
+ 1: 35.3 |
77.6 |
9. |
Bonato Yoann – Boulloud Benjamin |
RC2 |
47:42.8 |
+ 1: 38.4 |
77.5 |
10. |
Llarena Efrén – Fernández Sara |
RC2 |
47:46.7 |
+ 1: 42.3 |
77.4 |
11. |
Tidemand Pontus – Thulin Julia |
RC2 |
47:56.8 |
+ 1: 52.4 |
77.1 |
12. |
Zaldivar F. – Der Ohannesian M. |
RC2 |
48:00.2 |
+ 1: 55.8 |
77.1 |
13. |
Mabellini Andrea – Lenzi Virginia |
RC2 |
48:01.7 |
+ 1: 57.3 |
77.0 |
14. |
Tempestini Simone – Itu Sergiu |
RC2 |
48:12.3 |
+ 2: 07.9 |
76.7 |
15. |
Kristensson Tom – Johansson Andreas |
RC2 |
48:20.3 |
+ 2: 15.9 |
76.5 |
16. |
Correia Miguel – Carvalho J. |
RC2 |
48:24.3 |
+ 2: 19.9 |
76.4 |
17. |
Wagner Simon – Zimowy Gerald |
RC2 |
48:25.9 |
+ 2: 21.5 |
76.4 |
18. |
Margaillan Matthieu – Margaillan M. |
RC2 |
48:38.8 |
+ 2: 34.4 |
76.0 |
19. |
Battistolli Alberto – Scattolin S. |
RC2 |
48:45.7 |
+ 2: 41.3 |
75.9 |
20. |
Breen Craig – Fulton James |
RC2 |
48:47.5 |
+ 2: 43.1 |
75.8 |
21. |
Nucita Andrea – Guio Elia |
RC2 |
49:03.6 |
+ 2: 59.2 |
75.4 |
22. |
Franceschi M. – Escartefigue J. |
RC2 |
49:06.3 |
+ 3: 01.9 |
75.3 |
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)