Nowy producent przystąpi do Intercontinental Rally Challenge. Tym samym malezyjski producent staje się siódmym uczestnikiem mistrzostw, dołączając do marek Abarth, Honda, Mitsubishi, Peugeot, Skody i Volkswagena.
„IRC to idealna platforma dla producentów chcących promować swoje produkty na całym świecie. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością dołączenia do IRC w tym sezonie wraz z wieloma wiodącymi producentami. Chociaż wciąż jesteśmy w fazie rozwoju, IRC zapewni nam możliwość oceny konkurencyjności samochodu” – powiedział dyrektor Proton Datuk Syed Zainal.
Dlatego właśnie w Malezji narodziła się marka Proton, tworząc swój pierwszy samochód produkcyjny w 1985 roku. Później, dzięki wsparciu Mitsubishi, producent eksportował swoje samochody do Wielkiej Brytanii, Europy Zachodniej i na Bliski Wschód., w Chinach. w Azji Południowo-Wschodniej i Australii, następnie zaangażował się w wyścigi samochodowe i w 2002 roku wygrał Mistrzostwa Świata Samochodów Produkcyjnych za kierownicą Protona Perta, opartego na Mitsubishi Lancer.
Dlatego dzisiaj Proton zdecydował się przyjechać i rywalizować z innymi modelami Super 2000, z których słynie Intercontinental Rally Challenge, używając w 100% nowego samochodu. Satria Neo ustanowiła już bardzo ciekawe czasy w deszczu, pierwszego dnia ostatniego rallye Irlandii z McSheą za kierownicą. Według niektórych źródeł ten ostatni miał zostać także tytułowym pilotem, razem z Bryanem Bouffierem.
„Jesteśmy absolutnie zachwyceni możliwością powitania Protona w dużej rodzinie IRC” – powiedział Marcello Lotti, dyrektor generalny serii. „Nowa Satria Neo S2000 zebrała już wiele pochwał w swojej krótkiej karierze. Nie mam wątpliwości, że Proton szybko odniesie sukces wśród swoich klientów na imprezach IRC, a także w mistrzostwach krajowych i regionalnych, które akceptują Super 2000.”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)