Yoann Bonato: „Trudno określić nazwisko zwycięzcy”

Yoann Bonato, który wystartował swoim C3 Rally2 na początku pierwszej rundy mistrzostw ERC 2023, jest zachwycony tą szansą. Francuz wie jednak, że stojące przed nim wyzwanie jest ogromne.

opublikowany 07/03/2023 à 07:23

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Yoann Bonato: „Trudno określić nazwisko zwycięzcy”

W jakim jesteś stanie, bo już niedługo polecisz do Fafe, by zaatakować rekonesans przed rallye w ten weekend ? Może start na lądzie nie jest dla Ciebie idealny?

Jestem podekscytowany rozpoczęciem nowego sezonu. Pewne jest, że po tego typu terenie biegamy mało. Moje ostatnie doświadczenie miało miejsce w lipcu na Łotwie (ukończył 10e z Lipawy). To nawierzchnia, którą kocham i jestem naprawdę szczęśliwy, że mogę rywalizować w tej imprezie.

Jaką masz wiedzę o chronos w regionie Fafe?

Przyjechałem tam w 2016 i 2017 roku, kiedy startowałem w WRC2. W ERC, ścigałem się tam w 2020 roku, kiedy ta runda była na asfalcie (2e), następnie w 2021 r. wraz z przejściem na Ziemię (8e). Ostatnim razem mieliśmy tam bardzo błotniste warunki. Prawie utknąłem na wspinaczce, bo nie mogłem ruszyć do przodu! Kiedy jest czysto, sceny są szczególnie piękne. Pod względem profilu jest to rajd szutrowy w pełnym tego słowa znaczeniu.

Czy miałeś ostatnio okazję trochę pojeździć C3 Rally2?

Zrobiliśmy sesję rozwojową z Citroënem, ale dla mnie głównie na asfalcie. Przed wyścigiem nadal będę miał dzień testowy w Portugalii.

Yoann Bonato i Benjamin Boulloud przekroczyli już słynny garb Fafe podczas edycji 2021 (fot. Grégory Lenormand / DPPI)

Co inspiruje Cię na początku obecność tych 45 Rally2?

Jest ogromny. To nawet sprawia, że WRC, bo nie tylko sprzęt jest wyjątkowy, ale też pretendentów do zwycięstwa jest wielu. Brakuje tylko Nikołaja Gryazina i Aleksieja Łukjanuka. Bardzo trudno jest określić nazwisko zwycięzcy.

W ERC nie ma jednego producenta. Robisz postępy w Michelin. Czy jest coś nowego?

Fafe rzeczywiście oznacza wprowadzenie nowej opony. W testach mogliśmy zobaczyć, że Michelin jest bardziej wydajny, ale należy to potwierdzić w wyścigu. Ze względu na inny niż dotychczas format, istnienie prawicy i lewicy, zmodyfikowano jego strukturę, co powinno skutkować lepszą ewakuacją. Powinien działać na mokrej nawierzchni, ale brakuje mu najlepszego sterownika, który mógłby go wykorzystać. Jeśli będziemy z nim konkurować, będzie to oznaczać, że opona spisuje się naprawdę dobrze.

Jakie są twoje nadzieje na początku tej rundy?

Pewne jest, że nie jest to teren, na którym możemy mieć takie same ambicje jak na Wyspach Kanaryjskich, w Rzymie czy na Węgrzech. Jeśli chcemy grać z przodu na asfalcie, bardzo trudno jest mi wyznaczyć sobie cel na szutrze. Mam nadzieję, że w miarę możliwości zmniejszę dystans do innych konkurentów. Jeśli uda nam się uzyskać wynik poniżej jednej sekundy na kilometr, będzie to bardzo, bardzo dobry wynik.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz