Jakie masz odczucia kilka dni po sukcesie w Las Palmas?
To naprawdę wyjątkowe. Bardzo miło jest żyć rallye również udany. Wszyscy w swojej dziedzinie wykonali świetną robotę.
Czy przed wyjazdem myślałeś, że możesz zdominować debaty do tego stopnia?
Mówiłem sobie, że mamy swoje szanse, ale nie wyobrażałem sobie, że będą one tak wyraźne.
To pewnie błędny pomysł, ale czy podczas eventu na Wyspach Kanaryjskich sprawiałeś wrażenie bardzo „łatwego”?
To nigdy nie jest naprawdę łatwe. Kiedy nie masz przewagi, musisz walczyć, aby ją zdobyć, a kiedy ją masz, musisz ciężko pracować, aby nie zrobić nic głupiego i ją utrzymać. Wierzę, że udało nam się przejechać wyścig, w który nigdy nie wątpiliśmy.
Nawet 17e czas i 14e miejsce w generalce na koniec SS2 nie martwiło Cię?
Pffff, co otrzymaliśmy w tym wydaniu specjalnym... Próbowałem się uspokoić, wmawiając sobie, że ludzie wokół nas również mieli problemy. Mówiliśmy sobie, że wrócimy na górę, ale nie sądziliśmy, że zrobimy to tak szybko. Ostatecznie potrzebowaliśmy tylko dwóch razy, ponieważ pod koniec SS4 po raz pierwszy zostaliśmy liderami.
Twoim głównym rywalem był Hayden Paddon, którego na tym poziomie nie można było się spodziewać?
Ce n’est pas du tout un manche ! Ce n’est pas la première fois qu’il montre qu’il sait rouler vite sur un terrain qu’il ne connait pas. Nous nous étions déjà rencontrés sur le goudron lors du Rouergue 2016 où il évoluait sur une Hyundai i20 R5. Nous étions avec la DS3 R5 et cela avait été serré.
W jakim obszarze dokonałeś zmian?
Nie ma jednego konkretnego. Jak powiedziałem, wszyscy byli bez zarzutu. W przypadku Benjamina nie popełniliśmy żadnych błędów, zespół CHL Sport Auto wykonał świetną robotę, a nasze zrozumienie z naszym inżynierem Matthieu Bassou było doskonałe. Testowaliśmy nową twardą oponę Michelin i sprawdziły się znakomicie. Zawsze miło jest widzieć, że to, co zaobserwowaliśmy podczas testów, znajduje potwierdzenie w wyścigu. Wątpliwości nie ustają. To trochę tak jak ze zmianami wprowadzonymi w C3. Samochód spisuje się dobrze, ale nie mamy jeszcze wszystkiego, co widać w samochodzie Yohana Rossela w WRC2.
Jak zorganizowana jest reszta programu? Będziesz w Polsce?
NIE. Nasze następne spotkanie ERC odbędzie się w lipcu (29–30 lipca) w Rzymie, gdzie trudno będzie pokonać miejscowych. Na razie skupiamy się na rajdzie w Antibes (07-19).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)