W piramidzie samochodów rallye souhaitée par la FIA, l’étage réservé au Rally3 a accueilli ses premiers véhicules cette année. Jusqu’ici, seul M-Sport propose un modèle capable d’occuper cette catégorie, les autres constructeurs potentiellement intéressés prenant le temps pour se lancer.
Ford Fiesta Rally3 to Rally4 wyposażony w napęd na 4 koła i kiedy został zaprezentowany, został „sprzedany” jako zamiennik Gr N sprzed kilku lat. Jednak pod względem sprzedaży nie był to oczekiwany wzrost i wiele mistrzostw pozostało zamkniętych na tę nowość. Jego występy podczas występów w WRC lub ERC zachowywali się dość dyskretnie. Na niektórych terenach ta Fiesta konkurowała nawet z Rally4 (208, Clio, Fiesta), które były jeszcze mniej konkurencyjne.
Aby temu zaradzić, polska struktura M-Sportu przeprowadziła testy z Jonem Armstrongiem (2e JWRC w 2021 r.) w celu wprowadzenia silnika z kołnierzem 31 mm. Powinno to skutkować dodatkowymi 20 KM, co powinno pozwolić Fordowi wyróżnić się na tle Rally4 i nieco zbliżyć się do Rally2. Od Rajdu Szwecji 2022 będzie on używany jako model podstawowy w mistrzostwach juniorów, a ten wzrost mocy przyniesie korzyści początkującym kierowcom w miarę awansu do najwyższej kategorii. Zainteresowani kandydaci do JWRC będą mieli okazję przetestować samochód we wtorek, 7 grudnia na torze Silicone Ring w Polsce.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)