Kierowcy, którzy brali już udział w Rajdzie Arktyki, często miło go wspominają. Rywalizacja w ponad 200-kilometrowym wyścigu specjalnym na oblodzonych drogach z wysokimi ścianami śniegu to absolutna gratka. Wiedząc, jak powitać obcokrajowców, organizatorzy co roku starają się spotkać z miejscowymi, korzystając z okazji, aby odwiedzić Świętego Mikołaja, który, jak się wydaje, mieszka w okolicy.
Nie będzie to główna motywacja Kalle Rovanperä i Elfyn Evans. Dwaj członkowie Toyota Jedynym celem Gazoo Racing będzie dobre przygotowanie się do następnego terminu (15-18 lutego). Walijczyk jest już „napalony” po mieszanym Monte-Carlo, podczas gdy jego młody kolega z drużyny rozpocznie częściowy program. Toyota była rozczarowana wynikiem ostatniego wyścigu rallye ze Szwecji i postanowiono dobrze zadbać o jego udział w tym roku, aby uniknąć powtórzenia się takiej sytuacji. Załogi Yarisa będą mogły obserwować poczynania szefa TGR, ponieważ Jari-Matti Latvala zasiada w swojej zwykłej Celice. Po raz kolejny będzie nim pływał Juho Hänninen. Choć z tą trójką chłopaków występ już będzie wyjątkowy, to walka o zwycięstwo w Rally2 również zapowiada się obiecująco.
25 Rajdów 2/5 jest na starcie, a główni kandydaci do tytułu w Finlandii chcą dodać to słynne wydarzenie do swojej listy nagród. Po wygraniu pierwszego spotkania w sezonie za kierownicą Fabii, Roope Korhonen tym razem wystartuje w Yarisie Rally2. Będzie to pierwszy występ nowej Toyoty w rundzie krajowej. Cztery inne kopie będą w Rovaniemi z Mikko Heikkilä (który planuje zrobićERC tym samochodem), Georg Linnamäe i dwóch japońskich uczniów, Yuki Yamamoto i Hikaru Kogure. Dla tego ostatniego będzie to pierwszy wyścig w Rally2. Konkurencją będą i20 Benjamina Korhola oraz Fabia RS Teemu Asunmaa (zwycięzca w 2017 i 2023 r.) i Lauri Joona. Do swojego debiutu w WRC2 w Szwecji będzie przygotowywał się wraz z Nikołajem Gryazinem. Przyzwyczajony do częstego biegania Bułgar będzie kontynuował aklimatyzację do C3 na śliskich nawierzchniach. Choć Nikolay zdecydował się nie zdobywać punktów w Szwecji, będzie mógł zmierzyć się z innymi faworytami w tej kategorii (Oliver Solberg, Sami Pajari itd.).
Wraz z Rajdem Szwecji inaugurującym JWRC 2024, zawodnicy sprytnie zaplanowali wyjazd za koło podbiegunowe na treningi. Diego Dominguez, Fabio Schwarz, Jakub Matulka, Petr Borodin i Roberto Blach będą mogli jeździć w puchu swoim Fiesta Rally3.
Bardzo egzotyczny rajd, który zawsze przyciągał nie-Finów. Podobnie będzie w tym roku z trio francuskich kierowców: Marc Amourette, Julien France i Hervé Knapick. W swoim Citroënie C3 Rally2 są gotowi na piękne wspomnienia.
Od piątku w programie 203,98 km pomiaru czasu z 12 odcinkami specjalnymi.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)