Dzięki Tänakowi M-Sport ma tylko jeden cel: zdobyć tytuł mistrza kierowców

M-Sport chce wykorzystać pełny potencjał Forda Puma Rally1 i jego nowego kierowcy, Otta Tänaka, do rywalizacji o mistrzostwo kierowców w roku 2023.

opublikowany 29/12/2022 à 11:04

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Dzięki Tänakowi M-Sport ma tylko jeden cel: zdobyć tytuł mistrza kierowców

Po rozczarowującym pod każdym względem 2022 r., M-Sport chce odbić się w 2023 r. © Nikos Katikis / DPPI

M-Sport jest gotowy na przejście do następnego wymiaru. Nadzieje pokładane przed rozpoczęciem sezonu 2022 wraz z wprowadzeniem hybrydowych Rally1 zostały ostatecznie zagłuszone przez zawodną niezawodność i winnych błędów kierowców, każdy kolejny bardziej szyderczy od poprzedniego. Gdyby kampania rozpoczęła się doskonale od zwycięstwa Sébastiena Loeb w Monte-Carlo zakończyło się żałośnie, tracąc ponad 250 punktów Toyota w mistrzostwach.

„Cel jest jasny: zdobyć mistrzostwo kierowców” 

W 2023 roku brytyjska struktura chce zrobić krok do przodu: odzyskać pewną wiarygodność i ugruntować pozycję prawdziwego konkurenta do gry w mistrzostwach. Richard Millener, dyrektor prywatnego zespołu M-Sport Forda, ma nawet nadzieję odegrać lepszą rolę niż zwykły outsider. „Zobacz Ott [Dziękuję Ci] powrót do M-Sport będzie wielkim momentem dla wszystkich w Dovenby Hall. Cel na rok 2023 jest dla nas i dla Otta jasny: zwycięstwo w Mistrzostwach Kierowców 2023. Wspólne osiągnięcie tego celu będzie wymagało dużo pracy i energii, ale jesteśmy przygotowani i gotowi podjąć to wyzwanie. »

Aby to osiągnąć, M-Sport liczy na swoje, choć bolesne, doświadczenia z Fordem Pumą. Amerykański samochód okazał się zawodny, pomimo dobrych ogólnych osiągów. „Zdobyliśmy duże doświadczenie z Pumą w 2022 roku, znamy mocne strony samochodu i jesteśmy przekonani, że Ott jest odpowiednią osobą, aby nim pojechać, aby uzyskać wyniki, na jakie zasługujemy.– uważa Rich Millener.

Skład mistrzów w M-Sport z Loebem i Tänakiem?

Tytuł kierowcy z Tänakiem, a dlaczego nie tytuł konstruktora? Jeśli cel nie zostanie wyświetlony, M-Sport ma również nadzieję łaskotać Toyotę i Hyundai o tytuł drużyny. Członkowie drużyny Estończyka nie są jeszcze znani, ale w przyszłym roku na pokładzie Pumy powinniśmy znaleźć Gusa Greensmitha, Pierre-Louisa Loubeta i Sébastiena Loeba. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata będzie mógł wnieść całą swoją klasę i doświadczenie, aby pomóc M-Sportowi w awansie w hierarchii.

„Patrząc wstecz na nasze najważniejsze wydarzenia [2022 r.] (…), to zwycięstwo w Monte-Carlo z Sébastienem [Loebem] było niezwykle wyjątkowe, pamięta Richa Millenera. W dalszym ciągu wykazywał niesamowitą szybkość i potencjał przywódczy rallye z naszym samochodem, gdy tylko wsiadł za kierownicę. Oprócz Sébastiena Loeba bardzo dobre wyniki uzyskali Gus [Greensmith] i Pierre-Louis [Loubet]. Początek roku Gusa był znakomity, nie zapominajcie, że w mistrzostwach był trzeci, po Szwecji! Pierre-Louis zaliczył swoje pierwsze zadrapanie i po raz pierwszy w tym roku objął prowadzenie w rajdzie. To rodzaj tempa i potencjału, z którym naprawdę możemy pracować i chcielibyśmy to wykorzystać w przyszłości. »

CZYTAJ TAKŻE > Ott Tänak ambitny na rok 2023: „Możemy walczyć o mistrzostwo”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz