Thierry Neuville: „To Monte Carlo, powinniśmy mieć więcej śniegu niż asfaltu”

opublikowany 19/01/2023 à 16:56

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Thierry Neuville: „To Monte Carlo, powinniśmy mieć więcej śniegu niż asfaltu”

Czy przy braku śniegu Monte-Carlo 2023 będzie tak samo wymagające jak zwykle?

W tej rundzie zawsze są niespodzianki i jestem pewien, że będzie ich więcej. Myślę, że jeśli chodzi o trudności, później będzie to mniej skomplikowane niż to, czego doświadczyliśmy w przeszłości. Już w zeszłym roku przeprowadziłem wszystkie rallye na śliskich oponach. Tylko jeden egzemplarz był naprawdę selektywny – Sisteron i w tym roku już go nie mamy.

Czy uważasz, że test jest teraz zbyt łatwy?

Nigdy tak nie jest, ale czegoś brakuje pod względem warunków, wyzwań i atmosfery. To jest Monte Carlo i powinniśmy mieć więcej śniegu niż asfaltu, a tak nie jest. Najwyższe szczyty ES na wysokości 600 m… i tylko na 300 m…

Co sądzisz o nominacji Cyril Abiteboul jako dyrektor tuż przed wiecem? Czy jest aż tyle zmian do wprowadzenia Hyundai żeby to zadziałało?

Myślę, że przyszło to trochę za późno. Podczas pierwszej wymiany zdań, jaką z nim odbyłem w fabryce, kiedy przyszedł zrobić zdjęcia, powiedział mi, że uważa, że ​​nasza infrastruktura jest imponująca i że dzięki niej powinniśmy być w stanie dokonać wielkich rzeczy. Myślę, że nie ma aż takiej potrzeby zmian, ale trzeba przydzielić role. Krok po kroku wszystko powinno wrócić do normy. Restrukturyzacja zespołu, który w zeszłym roku działał samodzielnie, może nie być łatwy. Musimy sprawić, aby ludzie zrozumieli, że istnieją zasady, których należy przestrzegać, i że decydenci są jasno wyznaczeni. Jestem całkowicie przekonany, że dzięki przemówieniu, które wygłosił mi Cyryl, i dzięki swojemu doświadczeniu uda mu się to osiągnąć.

W jaki stan umysłu Cię to wprowadza?

To pozwala mi trochę odpocząć, bo w zeszłym roku dałem dużo, Ott (Dziękuję Ci, przyp. redaktora), ale ostatecznie rzucił rękawicę. W ogóle nie byłem w stanie zrobić tego samego. Kontynuowałem branie tego na siebie, mając nadzieję, że nie zajmie to długo.    

Jak podejść do rajdu takiego jak Monte Carlo po jednym dniu testów?

Sezon 2022 zakończyliśmy rundą asfaltową w Japonii, więc nie było problemu, aby zrobić tylko jeden dzień testów. Miałem szczęście, że byłem ostatni. Moi koledzy z drużyny mieli czas na odświeżenie niektórych ustawień, które działały lub nie, co sprawiło, że moja sesja była całkiem łatwa. Mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z zachowania się samochodu. Udało nam się zidentyfikować kilka rzeczy, nad którymi możemy popracować na przyszłość. To powiedziawszy, czy mam tutaj przepis na wygraną? Gdybym miał, nie ujawniałbym tego.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)