Cyril Abiteboul: „Czuję, że Hyundai naprawdę chce kontynuować karierę w rajdach”

Szef Hyundai Motorsport chce, aby w WRC zaszły głębokie zmiany, ale mówi też, że koreański producent jest zaangażowany w te mistrzostwa.

opublikowany 29/09/2023 à 05:01

Loïc ROCCI

1 Zobacz komentarze)

Cyril Abiteboul: „Czuję, że Hyundai naprawdę chce kontynuować karierę w rajdach”

Cyril Abiteboul chce, aby WRC przeprowadziło rewolucję (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

W Grecji powiedział pan, że stwierdził pan, że WRC brakowało ambicji. Czy po różnych dyskusjach, które odbyliście i po otrzymanych ogłoszeniach, podtrzymujecie tę samą opinię?

Rzeczywiście to rozważam i takich właśnie słów użyłem podczas naszego spotkania z prezydentem FIA w Grecji. Pozwoliłem sobie to powiedzieć z F1 WRC to 2e dyscyplina. Z pewnością, Formuła E postępuje, ale początek jest bardzo odległy. Z 24 godziny Le Mans, wytrzymałość ma bardzo dobre wydarzenie, ale to tylko jedna runda. Dla mnie, jeśli chodzi o mistrzostwa międzynarodowe, jest F1 i rallye. W związku z tym nie możemy obniżać naszych ambicji. W latach 80. rajdy były potężniejsze niż F1.

Jak myślisz co się stało?

Było kilka świetnych strategii od różnych promotorów. W pewnym momencie F1 udało się znaleźć propozycję wartości dla wszystkich, a rajdy muszą dokonać tego samego głębokiego poszukiwania duszy, aby pokonać F1. 

Czy uważasz, że WRC może wyprzedzić F1?

Wszyscy mówią : " jak zainspirować się F1 ", ale myślę, że to nie to. Musimy być lepsi i mam wrażenie, że nie mamy takich ambicji. Uważam, że to, co nas napędza i co staramy się robić, to po prostu przetrwać. Uważam, że wręcz przeciwnie, powinniśmy mieć znacznie bardziej agresywne ambicje i dochodzić do zerwań.

Czy masz na myśli radykalne zmiany?

Na przykład podjęto dwie ważne decyzje dotyczące zorganizowania sportu wokół telewizji na żywo i parku serwisowego… które są dwiema inspiracjami z F1. Myślę, że trzeba mieć ambicję wymyślenia modelu na nowo i odwagę, aby złamać to, co istnieje, aby zacząć od czegoś nowego. W tym sensie złożyłem FIA i promotorowi bardzo konkretne propozycje, aby pomóc nam znaleźć powód istnienia. Dlaczego fan F1 zainteresuje się rajdami, dlaczego fan e-sportu zrobi to samo i dlaczego nieobecna marka rozważy przyjazd? Na te pytania tak naprawdę nie ma odpowiedzi i to na nich musimy się skupić, a nie na tym, jak utrzymać fanów, których mamy dzisiaj?

Czy to rozumowanie skłania cię do stwierdzenia, że ​​jeśli WRC nie pomoże ci w pozostaniu, możesz chcieć zająć się czymś innym?

Ja naciskam mocno i chcę wygrywać. Chcę wierzyć, że sport odrodzi się na nowo. Lojalność producenta jak Hyundai nie zmieniaj. Jesteśmy zaangażowani w sport i czuję, że Hyundai naprawdę chce kontynuować rajdy. Sport musiałby naprawdę zagrać przeciwko sobie, abyśmy zdecydowali się zrobić coś innego. Najważniejszym tematem jest to, czym będzie ten segment gamy B. Wszystkie samochody tutaj, ale także w innych, są zelektryfikowane. Nadchodzi kolej na negocjacje, które są skomplikowane. Hyundai dąży do autentyczności, czyli rywalizacji sportowej, w której promujemy nasze pojazdy, dlatego musimy nadal mieć strategię produktu spójną ze strategią rajdową. Tutaj ponownie przedstawiłem propozycje w tym kierunku wewnętrznie, ale także FIA ​​i promotorowi, aby spróbowali utrzymać to ważne powiązanie.

Czy byłbyś w stanie prowadzić 2 programy jednocześnie z WRC i WEC Na przykład ?

Odpowiadam, że tak, ale nie należy tego uważać za potwierdzenie czegokolwiek. Dziś nie ma już absolutnie nic innego do potwierdzenia poza ambicją, aby po pierwsze wygrywać w rajdach, a po drugie zmieniać rajdy. Będąc 3e światowy producent Hyundai sprzedaje kilka milionów samochodów. Alpine w przyszłym roku sprzeda 1500 samochodów i będą startować w F1, w Le Mans i na Pikes Peak. Myślę, że mamy tyle samo ambicji i zasobów, co marka Alpine.

CZYTAJ TAKŻE > Hyundai nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

R

Michał DUCHER

29 o 09:2023

Dzień przed rajdem nie powie nic więcej, z poleceń zespołowych wnioskujemy, że rajdy to nie jego bajka, w F1 był dużo lepszy...

Aby napisać komentarz