Aby tchnąć nowe życie w Rajdowe Mistrzostwa Świata, konieczne było skupienie się nie tylko na przepisach technicznych. Trzeba było „wstrząśnąć” całą konstrukcją i powinno to nastąpić w przyszłym roku. Zmianom musiały ulec ramy, w jakich odbywa się rywalizacja. Wszystkie korporacje ich chciały, a kilka modyfikacji będzie miało znaczące skutki… jeśli gracze zagrają w tę grę.
Dotyczy to przede wszystkim organizatorów. Ci drudzy zyskają większą swobodę w ustalaniu planu podróży. Choć będą mogli wybrać dzień wyjazdu i liczbę kilometrów czy etapów, Power Stage muszą zaplanować na niedzielne popołudnie. W trakcie rund ten odcinek specjalny stał się jednym z najczęściej oglądanych momentów w transmisjach na żywo. Ani FIA, ani promotor nie chcieli tego narażać. Większa swoboda przyznana imprezom powinna skutkować znacznie mniej ustandaryzowanym kalendarzem, czyli rajdami sprinterskimi i rajdami wytrzymałościowymi. Jeśli jest w tym śmiałość, ta mieszanka powinna wzmocnić zainteresowanie mistrzostwami. Podczas wyścigów, oprócz tras, należy wywrócić do góry nogami także wygląd parków serwisowych.
Przeprojektowana organizacja
Aby zaoszczędzić pieniądze i poprawić prostotę, zespoły będą musiały zmniejszyć siłę roboczą. Otrzymają udostępnione przez organizatorów struktury do pracy. Powinno to mieć kilka skutków. Po pierwsze, nie będzie już potrzeby posiadania ogromnej przestrzeni, aby „pomieścić” ogromne instalacje producentów. Zmniejszeniu wolumenu transportu powinno towarzyszyć również ograniczenie kosztów, przy jednoczesnym zapewnieniu większej elastyczności. Faktycznie łatwiej będzie zmienić lokalizację parku w trakcie wydarzenia, co otworzy nowe możliwości dla tras. Ci, którzy tęsknią za Moulinonem, Burzem i Saint-Bonnet-le-Froid, już zacierają ręce…
Aby zmniejszyć liczbę kilometrów połączeń i umożliwić mniejszą koncentrację wydarzeń, zachęca się do udzielania pomocy osobom przesiedlonym przy użyciu małych pojazdów przewożących ograniczoną liczbę części. Tam fani Ardèche i Haute-Loire zaczynają marzyć…
Środki te wymagają uszczegółowienia, ponieważ istnieje wiele interpretacji, ale wydaje się, że po przejściu w stronę nadmiernego formatowania, wiece starają się znaleźć odrobinę wolności i różnorodności. Przypomina to lata 80., kiedy po każdym odcinku specjalnym zespoły przeprowadzały interwencje na poboczach dróg. „ wcześniej było lepiej » rośnie, ale czy uda się go jeszcze osiągnąć w 2025 roku?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
dedeHJ37
29 o 02:2024
nareszcie dobra decyzja, wracam do starych, dobrych czasów, mam 73 lata i znałem wspaniałą epokę, która zupełnie minęła