Mniej sformatowane trasy i bardziej elastyczna pomoc

Rada Światowa FIA nie skupiła się wyłącznie na technicznym aspekcie dyscypliny. Podjęto działania, które pozwolą organizatorom oferować bardziej zróżnicowane trasy, a parki serwisowe również ulegną znaczącym przekształceniom.

opublikowany 29/02/2024 à 07:46

Loïc ROCCI

1 Zobacz komentarze)

Mniej sformatowane trasy i bardziej elastyczna pomoc

Jeśli organizatorzy skorzystają z oferowanej swobody, czy trasy będą bardziej rozbudowane... do tego stopnia, że ​​St-Bonnet-le-Froid ponownie pojawi się w WRC? (Zdjęcie: François Baudin/DPPI)

Aby tchnąć nowe życie w Rajdowe Mistrzostwa Świata, konieczne było skupienie się nie tylko na przepisach technicznych. Trzeba było „wstrząśnąć” całą konstrukcją i powinno to nastąpić w przyszłym roku. Zmianom musiały ulec ramy, w jakich odbywa się rywalizacja. Wszystkie korporacje ich chciały, a kilka modyfikacji będzie miało znaczące skutki… jeśli gracze zagrają w tę grę.

Dotyczy to przede wszystkim organizatorów. Ci drudzy zyskają większą swobodę w ustalaniu planu podróży. Choć będą mogli wybrać dzień wyjazdu i liczbę kilometrów czy etapów, Power Stage muszą zaplanować na niedzielne popołudnie. W trakcie rund ten odcinek specjalny stał się jednym z najczęściej oglądanych momentów w transmisjach na żywo. Ani FIA, ani promotor nie chcieli tego narażać. Większa swoboda przyznana imprezom powinna skutkować znacznie mniej ustandaryzowanym kalendarzem, czyli rajdami sprinterskimi i rajdami wytrzymałościowymi. Jeśli jest w tym śmiałość, ta mieszanka powinna wzmocnić zainteresowanie mistrzostwami. Podczas wyścigów, oprócz tras, należy wywrócić do góry nogami także wygląd parków serwisowych.

Przeprojektowana organizacja

Aby zaoszczędzić pieniądze i poprawić prostotę, zespoły będą musiały zmniejszyć siłę roboczą. Otrzymają udostępnione przez organizatorów struktury do pracy. Powinno to mieć kilka skutków. Po pierwsze, nie będzie już potrzeby posiadania ogromnej przestrzeni, aby „pomieścić” ogromne instalacje producentów. Zmniejszeniu wolumenu transportu powinno towarzyszyć również ograniczenie kosztów, przy jednoczesnym zapewnieniu większej elastyczności. Faktycznie łatwiej będzie zmienić lokalizację parku w trakcie wydarzenia, co otworzy nowe możliwości dla tras. Ci, którzy tęsknią za Moulinonem, Burzem i Saint-Bonnet-le-Froid, już zacierają ręce…

Aby zmniejszyć liczbę kilometrów połączeń i umożliwić mniejszą koncentrację wydarzeń, zachęca się do udzielania pomocy osobom przesiedlonym przy użyciu małych pojazdów przewożących ograniczoną liczbę części. Tam fani Ardèche i Haute-Loire zaczynają marzyć…

Środki te wymagają uszczegółowienia, ponieważ istnieje wiele interpretacji, ale wydaje się, że po przejściu w stronę nadmiernego formatowania, wiece starają się znaleźć odrobinę wolności i różnorodności. Przypomina to lata 80., kiedy po każdym odcinku specjalnym zespoły przeprowadzały interwencje na poboczach dróg. „ wcześniej było lepiej » rośnie, ale czy uda się go jeszcze osiągnąć w 2025 roku?

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

J

dedeHJ37

29 o 02:2024

nareszcie dobra decyzja, wracam do starych, dobrych czasów, mam 73 lata i znałem wspaniałą epokę, która zupełnie minęła

1

Aby napisać komentarz