Czy regularnie uczestniczysz w promocjach?
Nie jestem nowicjuszem (śmiech). Zacząłem robić rallye w 2003 r. na poziomie krajowym w Republice Czeskiej. Od tego czasu nigdy całkowicie nie przestałem. Już jechałem WRC (Skoda Octavia i Fabia, Ford Focus, przyp. red.), ale także samochody z kategorii zabytkowej (Ford Escort, przyp. red.). W tym roku jestem zarejestrowany na Toyota Yaris w mistrzostwach Czech. To w sumie prawie 50 wyścigów.
Czy zauważyłeś dużą różnicę między etapami w trzech krajach?
Rzeczywiście były. Czesi są bardzo szybcy, wąscy, wyboiści i bardzo kręti. W Niemczech i Austrii jest znacznie prościej, z wierzchołkami i skrzyżowaniami na dobrej jakości asfalcie. To, co jest podobne do wszystkich trzech etapów, to struny. W moim kraju organizatorzy mają obowiązek uniemożliwić kierowcom wycinanie dróg, aby nie niszczyć dróg i nie ryzykować utraty uprawnień do ich używania w kolejnych latach.
Jaka była atmosfera na obrzeżach scen?
Niesamowity ! Być może czasami było to trochę za dużo, zwłaszcza gdy pijani widzowie stoją zbyt blisko drogi, w obszarach między drzewami. Mieliśmy ten problem w piątek i powtórzył się on dzisiaj, ale sędziom udało się go rozwiązać.
Czy chciałbyś wziąć udział w tym rajdzie w przyszłym roku?
Absolutnie. Marzę o wystartowaniu w rundzie mistrzostw świata. Brałem już udział w Dakarze, 24 godziny Le Mans, do lekarzy pierwszego kontaktu F1 i Indy 500. Jeśli uda mi się wystartować w 2024 r., spróbuję prawie wszystkiego. Jaką radością byłoby dla Czecha wziąć udział w tym wydarzeniu, które częściowo odbywa się w moim kraju.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)