Kalle Rovanpera, Nowa Zelandia ma doskonałą reputację w WRC. Czy odkrywając trasę i kraj, odkryłeś, co czyni ten cel tak wyjątkowym?
Drogi były takie, jakich się spodziewałem. Po obejrzeniu filmów nie było żadnych przykrych niespodzianek. Odcinki są piękne, ale zastanawiam się, jaki będzie poziom przyczepności. Jeśli przyczepność będzie akceptowalna, jestem pewien, że na tym terenie można się dobrze bawić.
Czy po rekonesansie myślisz, że są podobieństwa z Finlandią?
ES są tutaj bardziej techniczne i skręcają bardziej niż w Finlandii. Jeśli poczuję się komfortowo w samochodzie i złapię dobry rytm, będzie można się świetnie bawić. Jednakże obawiam się specjalnego wydarzenia na wybrzeżu Whaanga. Ostatecznie to ten, który podoba mi się najmniej. Jest bardzo ciasny i nie pasuje do mojej jazdy. Generalnie to nie tego typu fragmenty lubię najbardziej. Nie wiem jeszcze, jak mój styl dostosuje się do tego profilu drogi.
Jakie będzie Twoje podejście do tytułu?
Piątek będzie dla nas bardzo skomplikowany. To najdłuższy krok. Mając na liczniku ponad 160 km, pokonamy ponad połowę rallye w jeden dzień. Pod koniec tego etapu zobaczymy, gdzie jesteśmy. Po dwóch trudnych wyścigach w Ypres i na Akropolu musimy mieć czysty weekend. Nie powiedziałbym, że czuję większą presję, ale pewne jest, że odczucia podczas tych ostatnich rajdów nie były zbyt pozytywne. Mam nadzieję, że będę się tutaj lepiej bawić.
Prognozowany deszcz nie będzie w stanie zmienić sytuacji?
Drogi są pokryte piaskiem lub ładną warstwą żwiru, więc nie powinno to nic zmieniać. To naprawdę nie jest dla nas dobre i nawet jeśli będzie mokro, nie powinno być lepiej.
CZYTAJ TAKŻE > Mistrz Kalle Rovanperä z Rajdu Nowej Zelandii, jeśli…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)