Kevin Struyf: „Meksyk to bardzo skomplikowany rajd, do którego trzeba się przygotować”

Gdy zbliżamy się do trzeciego spotkania w sezonie, Kevin Struyf, inżynier odpowiedzialny za rozwój w Toyota Gazoo Racing, szczegółowo opisuje sposób, w jaki zespół starał się postawić wszystko na swoim, aby dobrze spisać się w regionie Leon.

opublikowany 17/03/2023 à 02:48

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Kevin Struyf: „Meksyk to bardzo skomplikowany rajd, do którego trzeba się przygotować”

Gdzie przygotowywałeś się do tej podróży?

Najczęściej jeździmy do regionu Almeria na południu Hiszpanii. Daje nam to kilka możliwości.

Czego dokładnie szukasz?

Le rallye Meksyku to bardzo skomplikowane wydarzenie. Można znaleźć bardzo techniczne i kręte części jak w El Chocolate, ale są też super szybkie porcje. Ten rękaw oferuje różne warianty. Na przykład przechodzimy z gleby piaszczystej na coś bardziej agresywnego, mogą występować duże różnice temperatur między porankiem a popołudniem, ale także między wysokościami. Dlatego staramy się wybierać trasy, które będą z tym wszystkim spójne, a nie jest to proste. Idealnym rozwiązaniem jest użycie sekcji, która nie jest zbyt krucha przy zmianie wysokości. Jedziemy do Hiszpanii, bo możemy wjechać nawet do 1300 m bez przeszkadzania śniegiem, co nie zawsze ma miejsce w Europie o tej porze roku.

Czy spędziłeś 4 dni na Yarisie, którego moc silnika została już obniżona w celu symulacji wysokości?

Próbujemy zacząć normalnie od temperatury i mocy, jaką mamy tam, gdzie jesteśmy i dość szybko przewidujemy, co to da w zakresie podwozia, ale także modyfikacji, jakie narzuca nam użycie hybrydy.

Hybryda nigdy nie była eksploatowana w takich warunkach. Czy to pomoże zrekompensować utratę koni?

To będzie rzeczywiście jeden z rajdów, podczas którego trzeba będzie szczególnie dobrze wiedzieć, jak go wykorzystać. Po raz pierwszy hybryda jest narzędziem, za pomocą którego możemy spróbować zminimalizować tę stratę. Hybryda odegra dużą rolę, ponieważ ogólna homologacja jest bardzo różna w zależności od samochodu, a korzystanie z map jest również specyficzne dla każdego zespołu.

Czy są jakieś pytania dotyczące poziomu naładowania baterii?

Całkowicie i jest to naprawdę specyficzne dla Meksyku. Odcinki specjalne są bardzo długie i w zależności od naszych map będziemy musieli jak najlepiej wykorzystać pojemność akumulatorów. Do tego dochodzą czasami bardzo krótkie połączenia, które nie pozwolą nam naładować się tak jak byśmy sobie tego życzyli. Mogłoby być trochę więcej strategii niż mieliśmy przez półtora roku.

Ostatni rajd na szutrach miał miejsce w Nowej Zelandii. Czy masz pytania dotyczące konkurencyjności swojego samochodu w świetle jego udoskonaleń na rok 2023?

Nous en avons clairement. Nous n’allons pas cacher que nos prestations en Italie et en Grèce ont été plutôt compliquées. Nous avons mis l’accent de notre développement sur la terre cassante donc nous arrivons au Mexique avec beaucoup de changements qui ne se voient pas forcément, mais le set up de la Yaris est très différent de ce qu’il était l’an passé. Il y a donc de l’attente, de la pression. Nous n’étions pas au niveau de Hyundai sur ce type de rallye. Nous espérons avoir réalisé un gros pas en avant, mais il faudra patienter jusqu’aux premières spéciales.

Czy ciepło może być ważnym parametrem?

Będzie to miało znaczenie zarówno dla załóg, jak i reszty samochodu. Wszystko jest rzeczywiście gorętsze niż to, co możemy symulować podczas testów. Podwozie jest cieplejsze, paliwo też… będziemy odkrywać rzeczy w kilku obszarach.

Słyszę cię, Meksyk wydaje się być bardzo trudną rundą?

To jeden z najbardziej skomplikowanych rajdów, do których trzeba się przygotować w sezonie. To łączy wszystko. Kamienie, kruche fragmenty, upał, wysokość, przejścia przez brody, piasek…

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz