Zespoły WRC gotowe na Portugalię

W obliczu zbliżającej się piątej rundy sezonu w Portugalii zespoły biorące udział w Rally1 Hybrid przygotowywały się do wyjazdu do Porto (11-14 maja).

opublikowany 04/05/2023 à 07:06

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Zespoły WRC gotowe na Portugalię

Le Toyota Gazoo Racing wystartowało jako pierwsze. Zwycięzca Chorwacji Elfyn Evans od razu pojechał na Sardynię, gdzie zespół zatrzymał się na 4 dni. Możliwość przeprowadzania testów została w tym roku ograniczona, producenci zmuszeni są dokonywać wyborów, a ludzie Toma Fowlera, dyrektora technicznego, postanowili przygotować jednocześnie Portugalię i Sardynię. Zakład jest ryzykowny. Rzeczywiście, ścieżki wokół Porto znacznie różnią się od tych na włoskiej wyspie pod względem prędkości i nawierzchni. Jednakże Yaris miał w zeszłym roku duże trudności w Logudoro i Gallurze (podczas gdy w Portugalii zwyciężył Kalle Rovanperä), dlatego Toyota wolała podkreślać to wydarzenie. Pozostali kierowcy również mieli swoją sesję. Na tego typu terenie przeprowadzono znaczącą pracę i udało się Sebastian Ogier w Meksyku zdawało się udowadniać, że Japończycy spisali się lepiej niż wcześniej na miękkich, wolnych nawierzchniach i przy słabej przyczepności. W tym samym czasie ich rywale osiedlili się w Portugalii.

Położone na północy kraju, Hyundai Motorsport wrócił do pracy po traumatycznych dniach w Chorwacji i zniknięciu Craiga Breena. Na oczach wielu widzów, którzy czasami nie byli w stanie zrobić zdjęcia roku telefonem komórkowym, Thierry Neuville, Esapekka Lappi i Dani Sordo biegają w imponującym tempie. Konieczne będzie sprawdzenie w dniu wyścigu, czy wybrane bazy były wystarczająco zbliżone do tego, co zaoferuje 5-ta.e spotkanie w 2023 roku. Wciąż szuka pierwszego zwycięstwa w 2023 roku, zespół kierowany przez Francuzów Cyril Abiteboul będzie miał kłótnie w Porto z 3 kierowcami dobrze ustawionymi w kolejności startowej (4e, 5e, 7e).

Tempo było również wysokie wśród M-Sport z Ott Tanak i Pierre-Louis Loubet. Również tutaj portugalskie sekcje wybrane do testów oferowały pełen zakres tego, co w niedzielę zaoferują odcinki specjalne w kierunku Arganil na południu, Amarante na wschodzie i Fafe na północy. Podczas gdy Estończyk starał się jak najlepiej wykorzystać dostępny mu sprzęt, wprowadzając zmodyfikowaną konstrukcję skrzydła, Francuz zdecydował się wrócić do swoich własnych ustawień po próbie jazdy z kolegą z drużyny. Na koniec dnia Pierre-Louis powiedział, że nie może się doczekać startu.

Le Rajd samochodowy Portugalii (11-14 maja) zaoferuje 325,35 km z pomiarem czasu podzielonych na 19 odcinków specjalnych. Rozpoczęcie działań wojennych nastąpi w czwartek tradycyjnym testem próbnym, który umożliwi zespołom i załogom przeprowadzenie ostatecznej kontroli.

CZYTAJ TAKŻE > M-Sport unowocześnia swojego Forda Fiestę Rally3

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz