Luca de Meo „marzy” o wejściu do elektrycznego Renault R5 w WRC

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, przedstawił pomysł wzięcia udziału w rajdowych mistrzostwach świata przyszłym elektrycznym Renault R5… jeśli zostaną spełnione warunki finansowe i sportowe.

opublikowany 21/10/2022 à 16:36

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Luca de Meo „marzy” o wejściu do elektrycznego Renault R5 w WRC

Czy w nadchodzących latach zobaczymy w WRC nowoczesne, elektryczne R5? © Renault Design

Nie jest tajemnicą: Grupa Renault Chciałbym bardziej zaangażować się w sporty motorowe. Już obecny w Formuła 1 i WEC przez Alpine, francuska grupa (składająca się z producentów Renault, Alpine, Dacia i Mobilize, marka zajmująca się mobilnością) zamierzają wziąć udział w trzecim światowym konkursie. Jeśli pewne plotki mogłyby popchnąć do rejestracji Formuła E (we współpracy z Lotusem) czy w Dakarze WRC wydaje się być preferowanym wyborem.

W każdym razie tak oświadczył Luca de Meo, prezes i dyrektor generalny Grupy Renault. Na marginesie Salonu Samochodowego w Paryżu włoski reżyser zwierzył się, że chciałby znaleźć jedną ze swoich marek w rajdowych mistrzostwach świata. Na wystawie w Paryżu Renault zaprezentowało R5 Turbo 3E, elektryczny pojazd koncepcyjny przeznaczony do driftu, wykorzystujący kody stylistyczne oryginalnego R5 Turbo. Pojazd, który mógłby idealnie nadawać się do udziału w WRC…

„FIA powinna dokonać przeglądu przepisów” z powodu przybycia Renault do WRC

„Prawie znaleźliśmy rozwiązania techniczne, które umożliwią urzeczywistnienie tego planu, musimy tylko znaleźć miejsce w budżecie, wyjaśnił Luca de Meo. Ale jeśli biznes będzie sobie radził lepiej, niż oczekiwano, może moglibyśmy pozwolić sobie na jego rozwój? Byłoby idealnie, gdyby był to najwyższy model w gamie Renault. Marzeniem jest walka o Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), ale FIA ​​powinna dokonać przeglądu przepisów, aby dopuścić pojazdy wyłącznie elektryczne. »

Actuellement, la réglementation Rally1 n’autorise que des voitures avec une motorisation hybride. Le WRC est aujourd’hui en quête de nouveaux arrivants, alors que seuls trois constructeurs sont engagés en 2022 : Toyota, Hyundai et Ford (via la structure privée M-Sport). Selon certains bruits de couloir, Hyundai pourrait quitter le championnat à moyen terme, jak Oliver Solberg był w stanie nam powiedzieć w naszych felietonach (AUTOhebdo nr 2383, 12 października).

CZYTAJ TAKŻE > Nowy kalendarz WRC na 2023 rok

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

21 o 10:2022

Mimo to mądrze byłoby zacząć od wiadomości Alpine, Los Angeles, to miało sens!! Do tego ten samochód musiał się kwalifikować? Więc co ! Nie tak dawno temu Citroën osiągnął swój cel, jakim był udział w mistrzostwach świata samochodów turystycznych!

Aby napisać komentarz