M-Sport i Fourmaux w przygotowaniu na Monte Carlo

Angielski zespół rozpoczął 4-dniowe testy w ramach przygotowań do Monte-Carlo. Kierowcy i piloci będą próbować jeździć po różnych nawierzchniach, aby zorientować się w Pumie i określić ustawienia na wyścig. Pierwszy wyruszył Adrien Fourmaux.

opublikowany 15/01/2024 à 08:30

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

M-Sport i Fourmaux w przygotowaniu na Monte Carlo

Choć dzień jeszcze nie wstał, zespół M-Sport już pracował nad przygotowaniami do Monte-Carlo 2024 (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Kiedy słońce jeszcze nawet nie wzeszło Adriana Fourmaux i Alexandre Coria wśliznęli się do wynajętego samochodu, aby zbadać bazę. Zainstalowany niedaleko Serres w Alpach Wysokich, ten ostatni wydawał się przeznaczony na wielką wystawę. Mimo to droga była bardzo biała, a miejscami pokryty szronem, a także kilka zdradliwych płatów lodu, które duet szybko zauważył. Niezbyt szerokie, z kilkoma wyboistymi odcinkami, wybrane 3 kilometry dały dobre wyobrażenie o tym, co będzie można znaleźć rano podczas etapów Monte-Carlo (25-28 stycznia).

„To miejsce jest interesujące” – podsumował mieszkaniec północy. Naszym celem jest znalezienie ustawień, które dodadzą mi pewności. Będziemy piąć się w siłę. » Choć pierwsi widzowie mimo dokuczliwego mrozu byli już na miejscu, Puma opuściła bazę zaskakująco położoną na placu małej wioski na skraju głównej drogi, wzbudzając ciekawość lokalnych mieszkańców, ale i zaskoczyła kierowców.

Od pierwszych przejazdów w obie strony rozpoczęto prace w szczególności nad zawieszeniami, aby połączyć komfort i wydajność. Adrien spędził większą część swojej niedzieli zajmując się czymś, co go satysfakcjonowało. Wieczorem był uśmiechnięty. „ Mogę potwierdzić, że wyjazd do Japonii w zeszłym roku bez zdania testu nie był najlepszą decyzjąwyjaśnił. Po 11 miesiącach jazdy Rally2 było za dużo do przyswojenia na raz i to w bardzo kiepskich warunkach. Jestem zadowolony z tego, co dzisiaj osiągnęliśmy. Mogliśmy poeksperymentować z ustawieniami, wypróbować różne rzeczy, przetestować składy opon, które mogą przydać się podczas wyścigu. »

Publiczność przez cały dzień towarzyszyła wydarzeniu Puma Rally1 (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Francuz być może był ostrożny w pierwszych przejazdach. Chciał zrozumieć poziom przyczepności i zorientować się w Pumie, której nie jeździł na suchej nawierzchni od Katalonii w 2022 roku. Jednak tempo nie trwało długo, zanim nabrało tempa, zapewniając licznym widzom widowisko wysokiej jakości.

Szczęśliwa, że ​​mogła jeździć samochodem na czystym asfalcie, załoga była gotowa na 2e dzień testowy, który powinien odbyć się na drodze pokrytej lodem i śniegiem. Po zakończeniu tych testów nadejdzie kolej Grégoire’a Munstera, aby również przez dwa dni mógł popracować z zespołem.

 CZYTAJ TAKŻE > Przygotowania do Monte-Carlo 2024, dzień na śniegu dla Hyundaia

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)