To już prawie koniec burzliwej przygody Pirelli w WRC. Włoski producent, będący od 2021 roku wyłącznym dostawcą opon do Rajdowych Mistrzostw Świata, podjął decyzję o zakończeniu zaangażowania w tę dyscyplinę po sezonie 2024. Mediolańska firma nie złożyła wniosku na dostawy gumy w latach 2025-2027.
W komunikacie prasowym opublikowanym w tę sobotę Pirelli wskazuje, że marka „ osiągnęliśmy cele wyznaczone trzy lata temu, na początku obecnego kontaktu. » Producent skoncentruje się na swojej działalności w Formuła 1, ale określa również, że pozostanie w „wszystkie inne konkursy rallye w którym obecnie uczestniczy”zwłaszcza w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) w przypadku gdy autoryzowanych jest kilku producentów. W tym roku jest to samochód wyposażony w opony Pirelli – Hyundai i20 Haydena Paddona – który zdobył mistrzostwo Europy.
Michelin zastąpi Pirelli?
Od 2021 r. wielu kierowców – zaczynając od Sébastiena Ogiera – narzekał na włoskie opony za brak odporności na błotnistych i zaśnieżonych terenach. W Szwecji na początku sezonu kilku kierowcom zniszczyły się opony, co miało znaczący wpływ na ranking. Zeszłotygodniowy Rajd Akropolu również upłynął pod znakiem licznych przebić...
Odejście z Pirelli po zaledwie trzech latach w WRC otwiera drzwi nowemu producentowi. Podobno swoją kandydaturę na lata 2025-2027 zgłosiły dwie marki: Michelin, który był poprzednim dostawcą w WRC do 2020 roku, ale także indyjska firma MRF, szczególnie obecna już w ERC. Termin składania wniosków minął 15 września. Oczekuje się, że FIA ogłosi zwycięskiego kandydata 19 października.
CZYTAJ TAKŻE > Ogłoszenie kalendarza WRC na rok 2024 przesunięte na październik
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)