Pierwsze zwycięstwa Toyoty Yaris Rally2, Jari-Matti Latvala wysyła swoją Toyotę Celica na dach

Kilka miesięcy po rozpoczęciu wyścigów Toyota Yaris Rally2 miała na swoim koncie dwa zwycięskie weekendy. Najnowszy samochód, który pojawił się w tej kategorii, zdobył swoje pierwsze laury w Japonii i Finlandii.

opublikowany 10/03/2024 à 11:03

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Pierwsze zwycięstwa Toyoty Yaris Rally2, Jari-Matti Latvala wysyła swoją Toyotę Celica na dach

Na wciąż zaśnieżonych odcinkach Roope Korhonen zapewnił Yarisowi pierwszy sukces (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

Po długim okresie rozwoju z różnymi sterownikami, w tym Kalle Rovanperä, Toyota Yaris Rally2 zadebiutował w styczniu w Monte-Carlo. Pomimo kilku ciekawych chwil Sami Pajari, Japonka została w tyle za rywalami, Citroënem C3, Fabią RS i Hyundai autorstwa Nicolasa Ciamina.

Zaczynając być dystrybuowany w różnych mistrzostwach, Yaris wysunął się nieco bardziej do przodu podczas rallye ze Szwecji z pierwszymi najlepszymi czasami w tej kategorii. Przede wszystkim warunki drogowe pierwszego dnia pozwoliły Georgowi Linnamäe zdobyć zadziwiającą przewagę przed wszystkimi Rajdami 1. Jednak w WRC2 Oliver Solberg dał nauczkę, Finowie nie znaleźli rozwiązania, aby jechać tak szybko jak Szwed.

W innych miejscach niż mistrzostwa świata mnożenie samochodów w różnych konkursach zwiększyło szanse na zwycięstwo. Pierwsze dwa miały miejsce w krajach ważnych dla Toyoty. Nie bez znaczenia jest fakt, że pierwszy sukces odniósł w Japonii.

Podczas Rajdu Mikawawan, inauguracyjnej rundy mistrzostw, trzy Yarisy były obecne dla Norihiko Katsuty, Fumio Nutahary i Katsuhiko Taguchiego. Lider od początku do końca, tata Katsuty, który gra w zespole Luck Rally Team, zwyciężył z 21-calową przewagą nad Fabią R5 Hirokiego Arai. Drugie zwycięstwo miało miejsce w regionie, który ma duże znaczenie dla Rally2, ponieważ miało miejsce w Finlandii, gdzie produkowane są samochody.

SM Tuuri Ralli był 3e runda mistrzostw. W wydarzeniu, które odbyło się 140 km na północny zachód od Jyväskylä, przywitały trzy Toyoty Roope Korhonena oraz dwie Japonki Hikaru Kogure i Yuki Yamamoto, które kontynuują szkolenie. Po przejęciu sterów wyścigu od SS3, Korhonenowi udało się utrzymać swoją pozycję do końca. 1-letni Fin wygrał już na początku sezonu, ale jeździł wtedy Skodą.

Można powiedzieć, że nie jest to całkowicie pierwszy sukces Toyoty w mistrzostwach Finlandii, bo Mikko Heikkilä zwyciężył w tej kategorii w Arktyce, ale w klasyfikacji generalnej triumfował Elfyn Evans (Yaris Rally1). Na Tuuri Korhonen jako pierwszy w Europie zdobył trofeum. Był bardziej zainspirowany niż szef Toyota Gazoo Racing.

Zachwycony uczestnictwem w tym wydarzeniu, które odbywa się w jego ogrodzie, Jari-Matti Latvala ustawił swoją Toyotę Celica (ST185). W towarzystwie Enni Mälkönena, zwykłego kolegi z drużyny Sami Pajari, zawsze ognisty Finn zajmował niezwykłe 6.e miejsce ze swoim GR A z lat 90., kiedy przewrócił się w ostatnim odcinku specjalnym…

CZYTAJ TAKŻE > Fergus Greensmith wraca do Hiszpanii

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)