Rajd Szwecji – Dlaczego Ott Tänak musi natychmiast zareagować na Thierry’ego Neuville’a

Autor nieśmiałego powrotu do Hyundaia w Monte-Carlo, Estończyk musi odpowiedzieć na przekonujące zwycięstwo swojego belgijskiego kolegi z drużyny, w przeciwnym razie ryzykuje, że już wymknie się z mistrzostw.

opublikowany 10/02/2024 à 18:22

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Rajd Szwecji – Dlaczego Ott Tänak musi natychmiast zareagować na Thierry’ego Neuville’a

Ott Tänak ma nadzieję, że dostarczy więcej wrażeń niż podczas ostatniego Monte-Carlo. / ©DPPI

Le Rajd samochodowy Szwecji (15–18 lutego) może być pierwszym występem WRC w 2024 roku panujący dwukrotny mistrz świata Kalle Rovanperä at Toyota, oczy będą zwrócone bardziej w bok HyundaiThierry Neuville et Ott Tanak wznowią zapowiedziany pojedynek o tytuł.

Belg zremisował jako pierwszy, prezentując wynik XXL, z którym można było wygrać w wielkim stylu Sebastian Ogier (Toyota) podczas Rajdu Monte Carlo na początku sezonu (25-28 stycznia). Powrót do Hyundaia po roku wygnania w M-Sport, jego estoński kolega z drużyny rozpoczął mistrzostwa w bardziej dyskretny sposób, zajmując 4. miejsce w znacznej odległości od zwycięskiego i20.

Stąd obowiązek, aby Ott des Neiges odpowiedział na rundę szwedzką, którą 1 miesięcy wcześniej wygrał Fordem Puma Rally12. Przy zaledwie 13 rajdach w menu WRC (a nie 24 weekendach rywalizacji, jak w innych mistrzostwach), najmniejszy błąd może mieć znaczące konsekwencje matematyczne.

« Rajd Szwecji jest bardzo przyjemny, ponieważ koncentruje się głównie na czystych osiągach” – skomentował Tänak przed wydarzeniem zorganizowanym w mieście Umeå. Drogi są łatwe i płaskie, więc samochody nie są tak naprawdę obciążone, co pomaga zmaksymalizować tempo. Chciałbym tam zobaczyć wielkie zaspy śniegu i oblodzone drogi. Zaspy śnieżne w Szwecji bardziej pomagają niż stanowią zagrożenie. W większości przypadków możesz wykorzystać je na swoją korzyść, aby przekroczyć limit, więc jeśli zdmuchnie Cię zaspy śniegu, prawdopodobnie przekroczyłeś limit.

Etapy rozgrywane w całkowitej ciemności zawsze stanowią wyzwanie. Nie widzimy zbyt wiele, czasami tylko tam, gdzie pojawiają się światła. Taka sytuacja, w połączeniu z jazdą po śniegu, może spowodować, że niespodziewanie znajdziesz się na poboczu. Z drugiej strony powiedziałbym, że łatwiej się tu jeździ niż w takich miejscach jak błotnista Walia. Celem będzie dobre zachowanie. W zeszłym roku wygraliśmy i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby ponownie walczyć w czołówce. »

Myśl dla Craiga Breena

Neuville również nie jest niezdarny na śniegu, po zwycięstwie w Szwecji w 2018 roku.

« Spodziewamy się dużo śniegu i bardzo niskich temperatur, ogłosił aktualny lider mistrzostw 2024. W zeszłym roku udało się z tym sobie poradzić, ale w przeszłości mogło to być bardziej skomplikowane. Z tego powodu będziemy potrzebować dużej precyzji i szybkości reakcji samochodu, aby móc wystrzelić go z zakrętu w zakręt i zmaksymalizować jego wydajność.

Zaspy śniegu stanowią oczywiście ogromne ryzyko, zwłaszcza gdy temperatury są wyższe niż zwykle. Kiedy jest mróz, możesz na nich polegać, ponieważ pomogą Ci lepiej ustawić się i jechać szybciej. Czysta jazda, zarządzanie oponami i pozycja na drodze to czynniki, które mogą sprawić, że rajdy będą bardzo trudne. »

Szwecja będzie także pierwszym rajdem w 2024 roku fińskiego Esapekki Lappi. Wreszcie Hyundai i cała rodzina WRC koniecznie pomyślą o śp Craiga Breena, autor wspaniałego podium w Szwecji w zeszłym roku.

Organizatorzy imprezy w Umeå postanowili także zmienić nazwę ES Brattby na #42 Brattby (nawiązanie do numeru startowego Irlandczyka), ponieważ Craig zdominował tę sekcję w zeszłym sezonie.

CZYTAJ TAKŻE: Rajd Monte Carlo: Ott Tänak, kontrastowy powrót do Hyundaia

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz