Le Rajd samochodowy Szwecji (15–18 lutego) może być pierwszym występem WRC w 2024 roku panujący dwukrotny mistrz świata Kalle Rovanperä at Toyota, oczy będą zwrócone bardziej w bok Hyundai où Thierry Neuville et Ott Tanak wznowią zapowiedziany pojedynek o tytuł.
Belg zremisował jako pierwszy, prezentując wynik XXL, z którym można było wygrać w wielkim stylu Sebastian Ogier (Toyota) podczas Rajdu Monte Carlo na początku sezonu (25-28 stycznia). Powrót do Hyundaia po roku wygnania w M-Sport, jego estoński kolega z drużyny rozpoczął mistrzostwa w bardziej dyskretny sposób, zajmując 4. miejsce w znacznej odległości od zwycięskiego i20.
Stąd obowiązek, aby Ott des Neiges odpowiedział na rundę szwedzką, którą 1 miesięcy wcześniej wygrał Fordem Puma Rally12. Przy zaledwie 13 rajdach w menu WRC (a nie 24 weekendach rywalizacji, jak w innych mistrzostwach), najmniejszy błąd może mieć znaczące konsekwencje matematyczne.
« Rajd Szwecji jest bardzo przyjemny, ponieważ koncentruje się głównie na czystych osiągach” – skomentował Tänak przed wydarzeniem zorganizowanym w mieście Umeå. Drogi są łatwe i płaskie, więc samochody nie są tak naprawdę obciążone, co pomaga zmaksymalizować tempo. Chciałbym tam zobaczyć wielkie zaspy śniegu i oblodzone drogi. Zaspy śnieżne w Szwecji bardziej pomagają niż stanowią zagrożenie. W większości przypadków możesz wykorzystać je na swoją korzyść, aby przekroczyć limit, więc jeśli zdmuchnie Cię zaspy śniegu, prawdopodobnie przekroczyłeś limit.
Etapy rozgrywane w całkowitej ciemności zawsze stanowią wyzwanie. Nie widzimy zbyt wiele, czasami tylko tam, gdzie pojawiają się światła. Taka sytuacja, w połączeniu z jazdą po śniegu, może spowodować, że niespodziewanie znajdziesz się na poboczu. Z drugiej strony powiedziałbym, że łatwiej się tu jeździ niż w takich miejscach jak błotnista Walia. Celem będzie dobre zachowanie. W zeszłym roku wygraliśmy i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby ponownie walczyć w czołówce. »
Myśl dla Craiga Breena
Neuville również nie jest niezdarny na śniegu, po zwycięstwie w Szwecji w 2018 roku.
« Spodziewamy się dużo śniegu i bardzo niskich temperatur, ogłosił aktualny lider mistrzostw 2024. W zeszłym roku udało się z tym sobie poradzić, ale w przeszłości mogło to być bardziej skomplikowane. Z tego powodu będziemy potrzebować dużej precyzji i szybkości reakcji samochodu, aby móc wystrzelić go z zakrętu w zakręt i zmaksymalizować jego wydajność.
Zaspy śniegu stanowią oczywiście ogromne ryzyko, zwłaszcza gdy temperatury są wyższe niż zwykle. Kiedy jest mróz, możesz na nich polegać, ponieważ pomogą Ci lepiej ustawić się i jechać szybciej. Czysta jazda, zarządzanie oponami i pozycja na drodze to czynniki, które mogą sprawić, że rajdy będą bardzo trudne. »
Szwecja będzie także pierwszym rajdem w 2024 roku fińskiego Esapekki Lappi. Wreszcie Hyundai i cała rodzina WRC koniecznie pomyślą o śp Craiga Breena, autor wspaniałego podium w Szwecji w zeszłym roku.
Organizatorzy imprezy w Umeå postanowili także zmienić nazwę ES Brattby na #42 Brattby (nawiązanie do numeru startowego Irlandczyka), ponieważ Craig zdominował tę sekcję w zeszłym sezonie.
CZYTAJ TAKŻE: Rajd Monte Carlo: Ott Tänak, kontrastowy powrót do Hyundaia
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)