Podczas testu WRC, protokół jest niezmienny. Dzień przed testem pojazdy przechodzą badania techniczne. W przypadku samochodów służbowych na ogół nie ma problemu, ale w Safari fałszywa notatka zakłóciła nawyki. Sędziowie techniczni sprawdzili rogi wszystkich zawodników i nie obyło się bez niespodzianek. Nie miało to nic wspólnego z nagłą modą, gdyż stanowiło część środków bezpieczeństwa w Kenii. „ To coś, czego nie robiono od bardzo dawna.– wyjaśnił inżynier, drapiąc się po głowie, patrząc na swoje zbyt dyskretne wierzchowce. Z jednej strony żąda się od nas, żeby samochody były coraz mniej hałaśliwe, a z drugiej strony klakson... Nie jest to temat, którym poruszamy się tak często, więc nie jest to proste. »
Widok samochodów Rally1 przyjeżdżających i wyjeżdżających w rejon, w którym odbywały się kontrole techniczne, był komicznym widowiskiem. Po południu w czterech rogach parku serwisowego rozległy się dźwięki klaksonów o różnej długości. Po wypróbowaniu różnych rozwiązań zespoły musiały ponownie poddać się kontroli, czasami z werdyktem nakazującym dalsze zbadanie problemu.
Puma zatrzymała się kilka metrów od mikrofonu podłączonego do urządzenia mierzącego decybele. Mechanik przez kilka sekund trąbił (okropnie…) klaksonem Amerykanina. „ To jest w porządku– wskazał jeden z komisarzy technicznych FIA. To samo musisz zrobić z pozostałymi dwoma. » Po Fordzie, i20, potem Yaris, krzyczał przed kontrolerami wiele nieprzyjemnych niespodzianek.
Identyczny proces miał miejsce w przypadku Rally2, co doprowadziło do zastosowania oryginalnych rozwiązań. „ Zdjęliśmy klakson z wypożyczonego samochodu– powiedział mechanik. U nas było 94 dB i mam nadzieję, że to wystarczy. » Jego „piosenka”. Hyundai i20 Rally2 brzmiał bardziej jak… Toyota Corolla, ale najważniejsze było gdzie indziej.
Po tym dniu przy niezbyt przyjemnym tle dźwiękowym, w parku serwisowym Naivasha zapadła noc, pozwalając świerszczom zaśpiewać swoją słodką piosenkę...
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)