Sébastien Loeb: „To będzie bardzo trudne dla samochodów”

Po dwóch dniach rekonesansu, podczas których załogi praktycznie dwukrotnie pokonały całą trasę, Sébastien Loeb nie wydaje się szczególnie podekscytowany tym, co odkrył w regionie Naivasha. Francuz zastanawia się także, jaką strategię przyjąć.

opublikowany 21/06/2022 à 22:41

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb: „To będzie bardzo trudne dla samochodów”

Jak poszła Twoja rekolekcja?
To naprawdę nie było łatwe. Uważam, że był bardzo długi i zakończyliśmy go źle, ponieważ utknęliśmy na ostatnim ukończonym odcinku specjalnym. Aby móc kontynuować, musieliśmy wezwać 4x4... Praktycznie nie da się opisać wszystkich trudności, jakie napotkaliśmy. Musieliśmy uciekać się do adnotacji, których nie używamy nigdzie indziej, takich jak „delikatnie”, „kruche 1”, „kruche 2”, „idź pod górę”…

Czy jesteś rozczarowany tym, co odkryłeś? Czy to bardzo daleko od tego, czego się spodziewałeś?
Pozostali kierowcy mówią, że jest znacznie bardziej zniszczony niż w 2021 roku, a ja mogę tylko potwierdzić, że wydaje mi się bardzo zniszczony. Będziemy jednak musieli sobie z tym poradzić.

Czy to oznacza, że ​​będziesz musiał przyjąć określony rytm?
Właściwie będziesz musiał znaleźć odpowiednie tempo. Są miejsca, w których będziemy zmuszeni dać sobie radę. Z samochodami rozpoznawczymi nawet przy jeździe z prędkością 30 km/h wszystko już zostało zepsute! Myślę, że Rally1 będzie silniejszy niż ten, którego używaliśmy przez dwa dni. Jest to jednak zupełnie nowa generacja Rally1, na którą nie mamy zbyt dużych perspektyw, więc poczekajmy i zobaczymy. TO WRC, nie jest rajd rajdowykierowcy jadą w ogromnym tempie i być może będziemy musieli pogodzić się z tym, że nie będziemy za nimi podążać, wmawiając sobie, że to nie będzie koniec.

Rajd Safari Kenia 2022, fot. Nikos Katikis/DPPI

Czy cierpliwość może być najlepszą strategią?
Strata czasu nie zawsze jest łatwa do poradzenia sobie. Kiedy widzisz, że inni powiększają luki, nieuchronnie odczuwasz pokusę, aby dodać jeszcze trochę. W WRC sprawy zawsze toczą się bardzo szybko. To nie to samo zarządzanie, co w rajdach, gdzie można sobie pozwolić na ubezpieczenie.

Jakie to uczucie wrócić do Kenii 20 lat po pierwszym i jedynym udziale w Safari?
Niewiele się zmieniło. Nadal jest bardzo miło, a zmiana scenerii jest nadal świetna.

W tym okresie samochody bardzo się rozwinęły. Jak Puma zachowuje się na bardzo kiepskich drogach?
Mam nadzieję, że będzie miał mniej problemów z amortyzatorami niż ówczesna Xsara. Myślę, że spisaliśmy się dobrze, ponieważ byliśmy lepsi od innych, ale nasze amortyzatory nie były trwałe. Mam wrażenie, że w tym roku będzie to bardzo trudne dla samochodów.

 

 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz