Skoda odpowiada na konkurencję

W szczególnie konkurencyjnej kategorii Rally2 Skoda Motorsport nie chce pozostać w tyle ani za Citroënem C3, ani za nowym Yarisem. Dlatego zespół z Czech przeprowadził testy mające na celu ulepszenie Fabii RS.

opublikowany 21/03/2024 à 06:44

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Skoda odpowiada na konkurencję

Skoda Motorsport kontynuuje rozwój swojej Fabii RS (Zdjęcie: Skoda Motorsport)

Zatwierdzono 1er We wrześniu 2022 roku zadebiutowała Skoda Fabia RS Rally2 WRC podczas Monte-Carlo 2023. Najnowsza wersja samochodu, która urodziła się w Mlada Boleslav, zwyciężyła w 11 z 13 rund poprzednich mistrzostw, znakomicie przejęła pochodnię Fabii Evo. Oprócz sukcesów odniesionych w WRC2 (koronacja Andreasa Mikkelsena), Fabia zdobyła także wiele tytułów krajowych, co uzupełnia i tak już imponującą listę. Pomimo tych trofeów technicy Skody nie przestali pracować nad samochodem i oczekuje się, że wkrótce w kilku obszarach nastąpią zmiany.

En procédant de la sorte, Skoda espère bien contenir les attaques de la Citroën C3 et garder une marge sur la Toyota Yaris qui est apparue en janvier. Pour cela, trois axes majeurs ont été explorés par Oliver Solberg, mais aussi Erik Cais.

Przedtem rallye ze Szwecji Oliver poprowadził sesję na śniegu. „ Nasz cel, wyjaśnia Aleš Rada, dyrektor techniczny Skody, było uczynienie Fabii RS jeszcze bardziej konkurencyjną w szybkich rundach terenowych. Jednym z punktów rozwoju w tym zakresie było przełożenie skrzyni biegów. Jak dotąd zatwierdziliśmy tylko jeden zestaw biegów, ale możemy mieć drugi zestaw. » Pracując z inżynierami nad wprowadzeniem rozwiązania 5e dłuższej relacji, Solberg mógł także wypróbować nowe rozwiązania aerodynamiczne. Przed testami na odcinku specjalnym mogły być rozwijane w tunelu aerodynamicznym Audi w Ingolstadt (Niemcy).

Skoda Motorsport mogła pracować nad aerodynamiką swojej Fabii w tunelu aerodynamicznym Audi w Niemczech (Zdjęcie: Skoda Motorsport)

Chcąc zaoferować swoim klientom możliwie najbardziej konkurencyjny sprzęt, zespół Skoda Motorsport zainteresował się także zawieszeniami swojego Rally2. Erik Cais poprowadził sesję testową na szutrze w Portugalii, aby pracować nad amortyzatorami. „ Produkty wykazują znaczną poprawę w porównaniu do roku 2023– wyjaśnił Czech. Zapewniają dużą przyczepność, a co za tym idzie, większą pewność siebie jeźdźca. »

Teraz, polegając na tych dwóch młodych kierowcach przy rozwoju swojego samochodu, Skoda w nadchodzących miesiącach przekona się, czy ich zaplecze techniczne było wystarczające, aby Fabia mogła pozostać na szczycie swojej kategorii.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)