Tänak wygrywa, Lappi i Katsuta winni

Na kilka dni przed startem Szwecji, 2. rundy mistrzostw świata 2023, Ott Tänak, Esapekka Lappi i Takamoto Katsuta mieli okazję rywalizować w ogólnopolskiej imprezie z przeciwstawnymi wynikami.

opublikowany 04/02/2023 à 23:57

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Tänak wygrywa, Lappi i Katsuta winni

Rompant avec ses pratiques des dernières années, M-Sport a envoyé un de ses pilotes sur une course hors calendrier. Ott Tanak i Martin Järveoja rzeczywiście znaleźli się w kolejce na początek Otepää talveralli. TO rallye miało miejsce w pobliżu miejscowości Otepää, rzut beretem od Tartu i którego trasa przebiega na tym samym obszarze geograficznym, co wydarzenie wymienione w WRC. W programie znalazło się osiem odcinków specjalnych o łącznej długości 110,28 km z pomiarem czasu. Dywizja oferująca 2 SS przeplatane pomocą zapewniła zespołom możliwość dobrej pracy nad ustawieniami samochodu, aby dostosować go do śnieżnych warunków. Ewoluując z numerem 8 na drzwiach, Ott Tänak nie musiał cierpieć z powodu przemiatania. Może to oznaczać doskonały trening na przyszły tydzień, kiedy rozpocznie 4e Piątek. Kierowca M-Sportu nie podał szczegółów. Zwycięzca 8 odcinków specjalnych, czasami wygrywał ze średnią prędkością ponad 126 km/h, co było jednocześnie dobrą próbą przed tym, co go czeka w Umeå. W podobnym samochodzie Jourdan Serderidis uplasował się na 17. miejscue. Dla Tänaka jest to jego pierwsze zwycięstwo za kierownicą Forda od Rajdu Silveston Saaremaa 2017, wydarzenia na jego wyspie, w którym zwyciężył za kierownicą Fiesty WRC. W hrabstwie Valga Puma zdobyła 2 punktye sukces w swojej historii. Jeśli załodze M-Sportu udało się zdobyć łatwe Trofey, rywalom wyszło to gorzej.

Katsuta i Lappi budują ścianę

Prawie 700 km na północ od Otepää w tym samym czasie w Finlandii odbył się SM-Ralli Kuopio. Wokół małego miasteczka położonego 150 km na północny wschód od Jyväskylä w programie znalazło się 94,47 km pomiaru czasu i 8 odcinków specjalnych. Dla jego 2e course avec la Hyundai i20 Rally1 Hybrid, Esapekka Lappi s’emparait du commandement dès l’ES1. Le Finlandais alignait 4 scratchs et se détachait en tête. Faisant d’abord jeu égal, Takamoto Katsuta se faisait décrocher. Le Japonais rejoignait la pause de midi avec 12s de retard. Lors de la reprise des débats, il commettait une erreur en tapant dans un mur de poudreuse ce qui provoquait ensuite son retrait. Déjà leader, mais ayant cette fois la voie complètement dégagée, Lappi continuait de signer les meilleurs temps jusqu’à ce qu’il parte également à la faute. Aidé par les spectateurs, il revenait sur la route, mais devait se contenter de la 31e miejsce. Zarówno z jego strony, jak i Taka, możemy wyciągnąć pozytywne punkty z tego wyścigu, ale ich wyjazdy również są niepewne.

Wyciągnięty na prowadzenie Jari Huttunen zwyciężył w swojej „starej” Fabii R5, dobrze przygotowując się do Szwecji, gdzie będzie walczył o start w WRC2.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz