Czy w Hyundaiu będą instrukcje?

Na początku trzeciego i ostatniego etapu Rajdu Akropolu Hyundai jest na dobrej drodze do zdobycia pierwszego hat-tricka w swojej historii. Sytuacja może wydawać się idylliczna, gdyby Julien Moncet nie musiał dokonać trudnego wyboru. Czy poprosi Thierry'ego Neuville'a, aby pozwolił Ottowi Tänakowi wygrać?

opublikowany 11/09/2022 à 07:56

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Czy w Hyundaiu będą instrukcje?

Posé de cette manière, le dilemme ne semble pas si énorme que cela. Les deux hommes sont employés par Hyundai. Ne doivent-ils pas juste respecter les ordres qui leur sont donnés ? Ce n’est cependant pas aussi simple, car, quelle que soit la décision, elle aura des conséquences sur la vie à l’intérieur du team, sur les relations entre les protagonistes et sur le long terme. Même s’il n’est plus dans la course au titre, Thierry Neuville nie wygrał od zeszłorocznego meczu z Hiszpanią. Minął prawie rok i w tym czasie doświadczył wielu trudności. Triumf w Grecji pozwoliłby mu na reset. Przywróciłoby to mu również gwiazdę w Hyundaiu, gdzie jego kolega z drużyny zajął w tym sezonie dużo miejsca i ma już na koncie 3 sukcesy. Latem Thierry wykazywał oznaki zmęczenia i to trofeum byłoby dobrą motywacją do działania. Hyundai będzie potrzebował jego pozytywnego nastawienia w kolejnych bitwach, ale co z nim?Ott Tanak jeśli nic nie zostanie zrobione na jego korzyść? Pozostawiając punkty na Power Stage w zawieszeniu, pierwsza pozycja Estończyka w Grecji pozwoliłaby mu wrócić do 47 punktów za Kalle Rovanperä. To wciąż dużo, bo do końca pozostały tylko 3 rajdy, a jego szanse na wyprzedzenie Finna pozostaną niewielkie, ale byłoby to lepsze niż 54, które musiałby ukończyć, gdyby pozostały 2 rajdy.e. Au-delà des calculs, comment va réagir Ott si rien n’est fait en sa faveur ? Il est pratiquement certain que cela fera enfler la rumeur qui l’annonce en partance pour M-Sport l’an prochain. Est-ce que cela peut être l’élément qui va faire pencher la balance d’un côté ou de l’autre s’il y a réellement des discussions ? Il est clair qu’il vivra mal cette situation et il faut déjà s’attendre à quelques piques virulentes. Ordonner au Belge de prendre une pénalité ne remettrait-il cependant pas en cause le principe qu’il n’y a pas de N°1 et de N°2 dans cette équipe ? Alors que les teams managers déclarent à longueur d’année que le titre le plus important est celui des Constructeurs, Julien Moncet doit-il aussi considérer celui des Pilotes en gardant en vie les maigres chances qui existent toujours pour Tänak ? Doit-il les laisser s’expliquer dans les spéciales au risque de voir s’envoler ce triplé historique ? 27s9 les séparent avec encore 3 ES et 45,06 km chronométrés à disputer. Cela semble difficile pour Tänak de combler un tel écart en si peu de distance. Si rien n’a été arrêté au petit déjeuner ce matin, il est certain qu’il va essayer. Depuis le départ, ce rallye okazał się bardzo selektywny dla mechaników. Czy pod koniec weekendu może to odegrać jakąś rolę i zdecydować między dwoma wojownikami, którzy nie są najlepszymi przyjaciółmi, a których stosunki zostały odświeżone w Ypres? To by prawie odpowiadało Julienowi Moncetowi, który nie musiałby podejmować żadnej decyzji. W przeciwnym razie Francuz przygotowuje się na dzień, na którego końcu nieuchronnie będzie ktoś rozczarowany. Będzie to dla niego także okazja do ugruntowania swojej władzy, mimo że kwestionują go nawet wśród swoich pilotów. Czy zainterweniuje na rzecz Tänaka? Czy będzie opowiadał się za status quo? Następne godziny będą interesujące.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024