WRC2: Wiele zmian w perspektywie?

Dzięki kuszącej liście pretendentów wersja WRC2 na rok 2023 zapowiadała się na konkurencyjną. Nie zawiódł. Duża różnorodność profili doprowadziła do ożywionej rywalizacji, która stała się drugim ośrodkiem zainteresowania WRC. Oczekuje się, że nadchodzący sezon będzie ekscytujący i przyniesie kilka zmian.

opublikowany 03/11/2023 à 15:18

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

WRC2: Wiele zmian w perspektywie?

Jeśli Andreas Mikkelsen nadal będzie jeździł Skodą, w WRC2 kilku kierowców powinno zmienić samochód (Foto: Nikos Katikis/DPPI)

« Wygląda na to, że WRC2 oferuje drugi rynek transferowy » – to krótkie zdanie wypowiedział Andreas Mikkelsen tuż przed wejściem na ostatnie podium zawodów rallye CER. Ma to tym większą wartość, że Norweg nie jest zainteresowany. Święte dla 5e razy ze Skodą (2 IRC, 1 ERC, 2 WRC2), Andreas stwierdził już, że gdyby miał ponownie postawić na szali swój tytuł, byłby to nadal Skoda. „ Ten producent skontaktował się ze mną po zatrzymaniu VolkswagenaOn wyjaśnia. Kiedy w tym roku Hyundai zmienił zdanie i zabrał Esapekkę Lappi, gdy mieliśmy umowę, Skoda ponownie pokazał mi, że mi zaufał. Nie chcę się z nimi ścigać w Rally2. »

Kierowca z Oslo nie przeniesie się w przyszłym roku (z wyjątkiem Rally1!), ale nie będzie to miało miejsca w przypadku wielu jego kolegów. Nadejście wiadomości Toyota Yaris Rally2 najprawdopodobniej przetasuje karty w kategorii, która dzięki 5 dostępnym modelom stanie się jeszcze bardziej konkurencyjna. Jak na razie we wszystkich kierunkach krążą pogłoski o tym, kto będzie drużyną, która będzie w stanie wykorzystać Japończyków. Będzie to zależeć przede wszystkim od możliwości Toyota Gazoo Racing w zakresie produkcji samochodów i części zamiennych.

W Finlandii wydaje się, że Toni Gardemeister trzyma linę. Czy TGS będzie obecny tylko w domu, czy możliwy jest program WRC2? Jeśli tak, to z jakim sterownikiem? Czy Sami Pajari zostanie umieszczony przez Toyotę „w inkubatorze” w oczekiwaniu na awans do Rally1? Na rynku jest wielu Finów, ale czy do programu może dołączyć załoga innej narodowości? Pytania są identyczne w przypadku innych krajów, takich jak Belgia (z DG Sport?), Włochy, gdzie byłby samochód (dla Andrei Crugnoli?) w Hiszpanii, Estonia (z RedGrey dla Roberta Virvésa?) i Francja, dla której kilka nazwisk przygotowujących krążą… w tym niektóre zaskakujące.

W Passau Nikolay Gryazin wyjaśnił, że zamierza przetestować Citroëna C3. „ Odkryję to na obu powierzchniach, co pozwoli mi mieć pewien pomysł ", wyjaśnił. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby Rosjanin również chciał wypróbować Yarisa i dopiero wtedy dokonał wyboru. Gdyby zdecydował się ścigać z Francuzką, czy nie byłaby to dobra wiadomość dla Yohana Rossela… jeśli ten pozostanie w drużynie Stellantis? Gardois, często izolowany pośród armady Skod, miałby punkt odniesienia i łatwiej byłoby znaleźć poprawki i postęp w samochodzie. Gdyby porzucił Fabię, czy Nikolay byłby tym jedynym?

Toksport traci wpływy?

W parkach serwisowych konstrukcja Toksportu jest często najbardziej imponująca i czasami ustawia się w niej 6 Fabii. Czy skupienie tak wielu ego, ambicji i różnych osobowości pod jednym namiotem nie niesie ze sobą ryzyka kłótni? Jest to szczególnie prawdziwe, gdy w sprawę angażują się rodzice. Po roku, w którym Toksport witał tak silny skład, nie byłoby zaskoczeniem, gdyby w 2024 r. nastąpiła redystrybucja. Mikkelsen był mistrzem, ale jego status jest wyjątkowy.

Inni kierowcy mówią, że to samochód Skody. Co zrobi Fergus Greensmith, który nie zawsze wydawał się bardzo zadowolony z czeskiego samochodu? I czy Oliver Solberg znajdzie rozwiązanie, dzięki któremu wróci do Rally1? M-Sport lub na 4e Rozważano i20, czy pozostanie w Rally2? Choć wydaje się, że liczba Toksportu prawdopodobnie ulegnie zmniejszeniu, w M-Sporcie powinny być również miejsca do obsadzenia. Jeśli to się potwierdziAdriana Fourmaux jest w windzie w kierunku Rally1 i że Grégoire Munster mógłby go naśladować, kto w przyszłym roku pojedzie Fordem Rally2? Być może M-Sport będzie musiał znaleźć sterowniki nie tylko dla swojej (jej?) Pumy, ale także Fiesty.

Pole Rally1 nie powinno zaznać większych zmian. Chłopcy lubią Sebastian Ogier, Thierry Neuville ou Ott Tanak zajmowali najlepsze miejsca i tak też będzie w styczniu. W przeciwieństwie do roku 2023 nie powinno być odwrotu (Fourmaux, Solberg, Greensmith), być może z wyjątkiem Pierre-Louisa Loubeta, jeśli ten nie osiągnie rozwiązania z Malcolmem Wilsonem. Ograniczony i zmuszony Korsykanin zdecydował się zejść o jedną kategorię niżej. Uzupełniłoby to pole, które znów zapowiada się bardzo trudne, co usatysfakcjonuje FIA ​​i promotora, którzy bardzo liczą na to, że ta seria zagwarantuje zainteresowanie tą dyscypliną.

CZYTAJ TAKŻE > WRC: W stronę krótszych rajdów?

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)